مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

مشخصات برنج شکسته معطر+قیمت

آنچه در این مقاله میخوانید...

برنج شکسته چیست؟انواع برنج شکسته ایرانیقیمت برنج شکسته طارم معطر

برنج شکسته معطر به صورت عمده و با قیمت استثنایی در مجموعه توسکا به مشتریان برنج شکسته عرضه میشود. برای خرید برنج شکسته طارم و انواع برنج شکسته با مجموعه توسکا تماس بگیرید.

برنج شکسته چیست؟

برنج شکسته چیست؟

شالی برنج ایرانی، پس از برداشت از مزرعه به کارخانه شالیکوبی منتقل میشود. در زمان تبدیل شالی به برنج سفید، دانه های برنج کامل و برنج های شکسته شده به صورت جداگانه بسته بندی میشوند.

دلیل شکسته شدن برنج ها به عواملی همچون نحوه تبدیل شالی به برنج، کیفیت شالی ها، مدت زمان خشک شدن شالی برنج در کارخانه و … مربوط میشود که این مسائل به صورت ناگریز روی شالی ها تاثیرگذارند.

سایز برنج های شکسته متفاوت خواهد بود از این رو برنج های شکسته به ۳ دسته تقسیم خواهند شد که در ادامه به انواع برنج شکسته میپردازیم.

انواع برنج شکسته ایرانی

انواع برنج شکسته ایرانی

برای تهیه برنج ممتاز، پس از برداشت برنج از مزرعه و جداسازی برنج از شالی نوبت به بوجار کردن آن میرسد که مجموعه برنج توسکا با استفاده از دستگاه های مدرن این فرآیند را انجام خواهد داد تا برنجی خالص و یکدست به مشتریان عرضه کند.

انجام این عملیات منجر به جداسازی برنج شکسته از برنج سالم خواهد شد که البته مقدار آن به کیفیت برنج بستگی خواهد دارد. بنابراین از انواع برنج های ایرانی، برنج شکسته موجود خواهد بود. که معطرترین نوع برنج شکسته برنج شکسته کشت دوم و برنج شکسته طارم میباشند.

برنج شکسته پس از جداسازی به ۳ نوع تقسیم می‌شود:  برنج سرلاشه، برنج نیمدانه و نرمه

۱- برنج سرلاشه: این برنج فقط از لحاظ قد با برنج کامل متفاوت است با این حال شامل ۲۰ درصد برنج کامل نیز میباشد.

برنج سرلاشه در مقایسه با برنج کامل به قیمت ارزانتری به فروش میرسد و علت این امر شکسته بودن آن میباشد. همچنین تقاضای برنج سرلاشه در بازار خرید و فروش برنج بسیار بالا است.

عطر برنج سرلاشه از برنج کامل بیشتر است و این برنج در مصارف خانگی و حتی رستوران ها استفاده میشود.

۲- برنج نیم دانه: پس از عملیات بوجاری در کارخانه شالیکوبی برنج نیم دانه بدست خواهد آمد که سایز برنج حدودا نصف برنج کامل است.

برنج نیم دانه

همانطور که گفته شد برنج نیم دانه کاملا مشابه با برنج کامل است و فقط از جنبه ظاهری با آن تفاوت دارد. بنابراین نسبت به قیمت روز برنج کامل از ارزش کمتری برخوردار است. برنج نیم دانه برای مصارف پخت انواع دسر، شله زرد، آش برنج، انواع سوپ، برنج کته و… استفاده میشود که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

۳- برنج نرمه: نام دیگر این محصول برنج دانه مرغی است که نوع شکسته تر و ریزتر برنج نیم دانه میباشد و نحوه مصرف این برنج برای تولید آرد برنج در مصارف شیرینی پزی ها، قنادی ها، مصارف خانگی، رستوران ها و… میباشد.

برنج نرمه به دو نوع برنج نرمه پرمحصول (نرمه برنج فجر، شیرودی و ندا) و برنج نرمه کم محصول (نرمه برنج طارم، کشت دوم امراللهی و چین دوم طارم) تقسیم میشود که عطر نرمه کم محصول از نرمه پرمحصول بیشتر است.

در میان برنج های شکسته، قیمت برنج نرمه ارزانتر از برنج های نیم دانه و سرلاشه است.

قیمت برنج شکسته طارم معطر

انواع برنج های شکسته بسته به نوع آنها قیمت گذاری میشوند. برای خرید برنج شکسته معطر طارم ایرانی در شمال کشور که مرکز عرضه مستقیم برنج ایرانی میباشد مراجعه کنید.

زیرا برنج های شکسته به دلیل شکسته و ریزتر بودن امکان مخلوط شدن توسط متقلبان زیاد است بنابراین بهترین راه برای خرید مستقیم برنج شکسته طارم معطر در مجموعه توسکا، عرضه کننده مستقیم برنج از کشاورز، فروش برنج شکسته طارم معطر میباشد.

قیمت برنج شکسته طارم معطر

قیمت برنج لاشه از برنج نیم دانه و نرمه بیشتر است و قیمت نیم دانه از نرمه بیشتر است. از سوی دیگر، قیمت برنج شکسته طارم از قیمت برنج شکسته شیرودی و یا برنج شکسته فجر گرانتر است.

قیمت برنج شکسته ایرانی لاشه با توجه به مقدار برنج کامل موجود در آن تعیین می گردد. مثلا برنج لاشه طارم هاشمی که حاوی ۳۰ درصد برنج کامل باشد به عنوان سرلاشه و اگر حاوی ۱۰ درصد برنج کامل باشد به عنوان لاشه فروخته می شود.

اصولا قیمت برنج شکسته ایرانی سرلاشه از قیمت برنج شکسته ایرانی لاشه بالاتر است. و این دو برنج تفاوت اندکی در قد برنج ها با یکدیگر دارند.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.