مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

بذر درجه یک طارم محلی مازندران+ قیمت

آنچه در این مقاله میخوانید...

تاریخچه کاشت برنج طارمویژگی ‌های برنج طارمبذر برنج طارم هاشمیشیوه کاشت برنج کشت اولخواص برنج طارم محلینکاتی در پخت برنج طارمقیمت برنج طارم محلی در خرید عمدهسخن پایانی

برنج طارم یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین برنجهای ایرانی محسوب می‌شود. بنابراین این محبوبیت باعث شده تا بذر درجه یک طارم محلی مازندران (قیمت) نسبت به سایر بذر‌ها پرفروش‌تر باشد. عطر، طعم و پخت منحصربه‌فرد برنج طارم آنقدر دلچسب بوده که با وجود شرایط سخت کشت آن، همیشه به عنوان پرتقاضاترین برنج‌های ایرانی در بازار عرضه می‌گردد.

تاریخچه کاشت برنج طارم

تاریخچه کاشت برنج طارم

اگرچه شهر طارم در استان زنجان اولین خواستگاه برنج طارم بوده اما در حال حاضر در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان نیز کشت می‌گردد. بهترین و مرغوب‌ترین این نوع برنج در منطقه فریدونکار استان مازندران کشت می‌شود که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

از معروف‌ترین مناطق کشت این برنج، روستای درام در شهر طارم است که در مجاورت کوه‌های تالش و زنجان و رود قزل‌اوزن قرار داشته؛ که موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوعش طعم و بوی بی‌نظیری به این برنج می‌بخشد. همچنین نمونه‌ای دیگر از برنج طارم در استان گیلان، در روستای طارم سر که در منطقه کوچصفهان رشت بوده، کشت می‌شود.

ویژگی ‌های برنج طارم

ویژگی‌های برنج طارم با توجه به منطقه کاشت و خصوصیات ظاهری‌ آن، به بیش از ده نوع برنج تقسیم می‌گردد. ولی همه‌ی برنج‌ها خانواده طارم اغلب در موارد زیر از نظر خصوصیات مشترک هستند:

۱. طول دانه تقریباً بلند
۲. رنگ دانه سفید متمایل به کرم
۳. از کود‌های شیمیایی در مراحل کاشت استفاده کمتری می‌شود.
۴. قد کشیدن پس از پخت و میزان ری آن‌ها بسیار زیاد است.

بذر برنج طارم هاشمی

بذر برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی یکی از انواع برنج طارم بوده که طی چند سال گذشته شناخته شده است. این محصول از نظر مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات، مقاومت بالایی دارد. بنابراین سطح زیر کشت آن هر ساله افزایش می‌یابد. عوامل مختلفی روی قیمت بذر برنج طارم هاشمی مؤثر بوده که عرضه و تقاضا در بازار خرید و فروش این محصول مهم‌ترین آن محسوب می‌شود.

در صورتی‌که مقدار تقاضا بیشتر از عرضه محصول در بازار باشد قیمت بذر برنج طارم هاشمی افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این موارد هزینه تولید، انبار و نگهداری، دستمزد نیروی انسانی و… نیز روی قیمت بذر برنج طارم هاشمی تأثیر مستقیم داشته؛ و در صورت افزایش این هزینه‌ها قیمت بذر برنج طارم افزایش می‌یابد.

از آنجایی‌که کشت این محصول در اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد، بیشترین میزان خرید بذر برنج طارم هاشمی مربوط به این فصل خواهد بود. کیفیت بذر از موارد مهمی است که در زمان خرید بذر برنج طارم باید به آن توجه شود. هرچه بذر مرغوب‌تر باشد تقاضا جهت خرید بذر برنج طارم هاشمی نیز بیشتر می‌شود. میانگین طول دانه‌های برنج طارم ایرانی تولید شده بین ۶. ۸ تا ۷. ۳ میلی‌متر است.

شیوه کاشت برنج کشت اول

شیوه کاشت برنج کشت اول

کشت اول یا به اصطلاح کاشت برنج در نوبت اول در همه‌ استان‌ها در آغاز سال جدید یعنی ماه فروردین آغاز می‌گردد. به‌طور خلاصه این کشت ابتدا شامل آماده‌سازی بذر برنج، تهیه و آماده‌سازی خزانه برای پاشیدن بذر، آماده‌سازی شالیزار یا دشت برای کاشت برنج، رشد و نمو بذر در خزانه، کاشت برنج، از بین بردن علف‌های هرز موجود در شالیزار و در آخر رشد خوشه‌های برنج و بهره‌برداری صورت می‌گیرد. میانگین برداشت برنج ابتدای تیر ماه بوده که کشاورزان اغلب شروع به برداشت آن می‌نمایند.

خواص برنج طارم محلی

۱. تثبیت سطح قند خون
۲. حاوی ویتأمین۱b، ویتأمینD، کلسیم، فیبر و آهن
۳. انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.
۴. عملکرد دستگاه گوارش بهبود می‌یابد.
۵. از استرس و اضطراب پیشگیری می‌کند.
۶. عملکرد سیستم ایمنی تقویت می‌یابد.
۷. پوست و مو تقویت می‌شود.
۸. عملکرد قلب بهبود پیدا می‌کند.

نکاتی در پخت برنج طارم

نکاتی در پخت برنج طارم

در زمان شست‌وشوی برنج آن را چنگ نزنید. اینک‌ار باعث سریع شکستن دانه‌های برنج می‌شود. در صورتی‌که می‌خواهید برنج شما خوب قد بکشد، برنج‌های کهنه‌تر را مصرف نمایید. بهتر است برای پخت آن را چند ساعت خیس کنید.
در صورتی‌که برنج را به روش آبکش می‌پزید، برای ری بیشتر یک قاشق غذاخوری سرکه یا آبلیمو به آب برنج درحال جوش اضافه نمایید.

برنج طارم نسبت به برنج‌های دیگر سریع‌تر نرم می‌شود، لذا به محض ظاهر شدن دانه‌های برنج روی آب آن را آبکش نمایید. عطر برنج، با مدت زمانی که از برداشت آن می‌گذرد ارتباط مستقیمی دارد. برنجی که تازه برداشت شده و تازه است، عطر بیشتری پخش می‌کند.

قیمت برنج طارم محلی در خرید عمده

قیمت برنج طارم محلی در خرید عمده

قیمت عمده برنج طارم محلی تقریباً قیمت یکسانی با برنج طارم هاشمی ممتاز دارد. مقدار کیفیت پخت برنج طارم محلی با توجه به منطقه کشت برنج، میزان کیفیت شالی برنج، کیفیت تبدیل شالی به برنج سفید، کهنه یا تازه بودن برنج، خالص بودن و بدون خرد بودن برنج و… ارائه می‌شود. همه‌ این موارد تأثیر به سزایی در قیمت برنج طارم محلی می‌گذارند. ضمن این‌که نحوه بسته‌بندی برنج نیز بر قیمت تمام شده برنج حاصله مؤثر خواهد بود.

در صورتی‌که قصد دارید تا به صورت عمده برنج طارم را از شمال کشور تهیه نمایید توصیه می‌شود در فصل برداشت برنج طارم محلی اقدام کنید. فروش عمده برنج طارم محلی با عرضه زیاد در اواسط تابستان از طریق مراکز فروش معتبر در شمال کشور صورت می‌گیرد.

سخن پایانی

از بذر برنج‌های زودرس ایرانی می‌توان به بذر برنج درجه یک طارم محلی مازندران (قیمت) اشاره کرد. بذر این محصول در فروردین ماه در خزانه‌های برنج کاشته می‌شود. سپس بعد از رشد کافی بذر‌ها، می‌بایست به نشا بذر برنج یا شالی برنج طارم اقدام نمود. به طور معمول در اواسط تابستان، برداشت برنج طارم محلی از شالیزار انجام می‌گیرد. در استان‌های شمالی، برنج طارم کشت وسیعی از برنج در شالیزار‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.