مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

خرید برنج طارم هاشمی با قیمت مناسب

آنچه در این مقاله میخوانید...

برنج طارم هاشمی چیست؟علت محبوبیت برنج طارم هاشمی بین مردم و کشاورزانمشخصات برنج طارم هاشمیانواع برنج طارم هاشمیقیمت برنج طارم هاشمییافتن برنج طارم هاشمی با قیمت مناسبخرید برنج به صورت عمده از کشاورزخرید برنج نیم دانه طارم هاشمی

برنج یکی از مهم‌ترین غلات است و غذای اصلی بیش از نیمی از جمعیت کره زمین را تشکیل می‌دهد. شاید مردمان کمتر کشوری به اندازه مردم ایران به این خوراک خوش مزه علاقه نشان دهند. انواع بسیار متنوعی از برنج در سطح کشور به فروش می‌رسد که از این بین یکی از محبوب‌ترین‌ آن‌ها برنج طارم هاشمی است. یافتن نوع اصلی این محصول نیز با وجود سود جویی عده‌‌ای و تقلب در فروش دشوار شده است. اما شاید بزرگ‌ترین معضل خرید برنج طارم هاشمی قیمت بسیار بالای آن باشد. خرید برنج طارم هاشمی با قیمت مناسب نیازمند در نظر گرفتن یک سری از عوامل است که در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

خرید برنج طارم هاشمی با قیمت مناسب

برنج طارم هاشمی چیست؟

شاید تصور بسیاری این باشد که طارم هاشمی گونه‌ای مجزا از برنج است و بذر مخصوص به خود را دارد. اما برخلاف این باور، همان طور که از نامش پیداست طارم هاشمی مخلوط به دست آمده از دو نوع برنج طارم و هاشمی است.

برای به دست آمدن طارم هاشمی، هر دو نوع برنج مذکور در یک منطقه و در مجاورت هم کاشته می‌شوند. تولید این محصول از ابتدا توسط کشاورزان صورت گرفته و دولت دخالتی در ایجاد آن نداشته است. برنج طارم هاشمی، دارای ویژگی‌ها ممتاز هر دو نوع طارم و هاشمی است. پس جای هیچ گونه ایرادی بر کیفیت و طعم آن باقی نمی‌ماند.

علت محبوبیت برنج طارم هاشمی بین مردم و کشاورزان

علت محبوبیت برنج طارم هاشمی بین مردم و کشاورزان

ساقه‌ها برنج طارم نازک و ظریف بوده و گاها با وزیدن باد‌‌های شدید منطقه، دچار شکستگی می‌شوند. این امر خطر وارد آمدن خسارات مالی جبران ناپذیری بر کشاورزان را به همراه دارد. کاشت برنج هاشمی در کنار طارم به دلیل مقاومت بیشتر ساقه‌ها آن، از خمیدگی خوشه‌ طارم بر زمین جلوگیری کرده و باعث افزایش دوام محصول می‌شود. این مسئله موجب محبوبیت بالا این برنج در بین کشاورزان شده است. پخت بسیار عالی، قد کشیدن فراوان و عطر بسیار دلپذیر طارم هاشمی نیز دلیل محبوبیت چشم‌گیر این برنج در بین مردم است. طارم هاشمی حتی تا ۲۴ ساعت پس از پخت شکل و طعم مطبوع خود را از دست نداده و به سرعت سایر برنج‌ها کهنه نخواهد شد.

مشخصات برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی از نظر شکل دانه بسیار شبیه طارم محلی است. تنها تفاوت این دو نوع برنج عطر بیشتر طارم محلی بوده که این موضوع خود بسته به زمین کشت و زمان برداشت محصول متغیر است. دانه‌ها طارم هاشمی بلند و استخوانی هستند و رنگ سفید مایل به کرم دارند. طول دانه برنج طارم هاشمی ۷٫۶ میلی متر بوده که پس از پخت به روش آبکش، به ۱۳٫۱ میلی متر هم می‌رسد. طارم هاشمی میزان قد کشیدن کمتری نسبت به هاشمی خالص دارد و در پخت به کیفیت آن نمی‌رسد. این موضوع دلیل قیمت پایین‌تر طارم هاشمی نسبت به هاشمی است. اما به دلیل وجود برنج طارم در ترکیب آن، عطر بهتری نسبت به برنج طارم هاشمی خالص دارد.

انواع برنج طارم هاشمی

انواع برنج طارم هاشمی

طارم هاشمی به دو دسته‌ی سرد و گرم تقسیم می‌شود. مقصود از سردی و گرمی هر برنجی نوع کشت بوده و طبع غذایی برنج مدنظر نیست. برداشت نوع سرد دو هفته دیرتر از گرم انجام گرفته و ساقه‌های باریک‌تر آن نسبت به نوع گرم باعث لانه گزینی سخت‌تر حشرات در برنج می‌شود. این امر کمکی بزرگ به کشاورزان است تا از سموم کمتری برای نگه‌داری محصول استفاده کنند.

قیمت برنج طارم هاشمی

قیمت برنج در یک سال گذشته به علت تورم، صعود بسیار چشم‌گیری داشته است به طوری که شاهد افزایش ۱۳۰ درصدی نرخ آن بوده‌ایم. در نتیجه خرید برنج مرغوب ایرانی امروزه بیشتر به آرزویی برای اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر پایین دست بدل شده است. برنج طارم هاشمی از باکیفیت‌ترین برنج‌ها بازار محسوب می‌شود و قطعاً نباید انتظار یافتن آن به قیمت ارزان را داشته باشیم. با وجود این مسئله همچنان باید مراقب باشید تا فریب سودجویان را نخوردید و رقم کاذبی برای خرید برنج مصرفی خود نپردازید.

یافتن برنج طارم هاشمی با قیمت مناسب

یافتن برنج طارم هاشمی با قیمت مناسب

یکی از بهترین راهکار‌هایی که برای یافتن برنج طارم هاشمی با قیمت مناسب وجود دارد، بررسی قیمت آن در سطح گسترده و در فروشگاه‌های متعدد است. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت شما تنها چند کلیک با دسترسی به صد‌ها سایت و مرکز فروش اینترنتی برنج فاصله دارید. در این سامانه‌های مجازی، فروشندگان بسیاری کالا خود را به عرضه گذاشته‌اند که مزیت مهمی محسوب می‌شود. قرارگیری محصولات و مارک‌ها مختلف در کنار هم به شما امکان مقایسه آن‌ها را می‌دهد. از دیگر مزایای اکثریت این سایت‌ها، وجود بخش نظرات مشتریان است که بدین وسیله می‌توان میزان رضایت خریداران قبلی را بررسی کرد.

خرید برنج به صورت عمده از کشاورز

شاید بهترین روشی که شما را به برنج طارم هاشمی اصل با قیمت مناسب می‌رساند؛ خرید آن به شکل عمده و از کشاورز باشد. بسیاری از کشاورزان ایرانی امروزه در سایت‌ها مختلف اینترنتی نظیر باسکول، باسلام، ترب و … کالا خود را در معرض فروش می‌گذارند. خرید مستقیم از کشاورز قیمت نهایی برای فروشنده را با حذف واسطه‌ها گوناگون کاهش می‌هد و بسیار به صرفه است. حال چرا خرید عمده انجام گیرد؟ فروشنده در خرید عمده سود کمتری در نظر خواهد گرفت و اگر این خرید از کشاورز انجام شود مزید بر علت ارزان‌تر تمام شدن قیمت کالا خواهد بود.

خرید برنج نیم دانه طارم هاشمی

خرید برنج نیم دانه طارم هاشمی

همان طور که از نام آن پیداست، برنج نیم‌دانه طولی نصف برنج تمام دانه دارد؛ منتهی از منظر کیفیت هیچ گونه تفاوتی بین این دو نیست. شاید خرید برنج نیم‌دانه طارم هاشمی با قیمت مناسب به‌ صرفه‌ترین انتخاب‌ برای آن دسته از افرادی باشد که می‌خواهند برنج با‌کیفیت خریداری کنند اما هزینه زیادی متقبل نشوند. البته این قضیه برای زمانی صادق است که بر قد بلند دانه‌ها برنج اصرار ورزیده نشود. قیمت برنج نیم‌دانه به طور معمول نصف برنج تمام دانه است و خریدی اقتصادی محسوب می‌شود.

کلام آخر

امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی، خرید برنج به خصوص برنج باکیفیت ایرانی مانند طارم هاشمی برای عموم مردم سخت شده است. بهترین راهکار برای خرید برنج طارم هاشمی با قیمت مناسب، خرید مستقیم از کشاورز و به صورت عمده است. نبود واسطه‌ بین تولید کننده و مصرف کننده، کاهش سود کشیده شده بر روی محصول را به دنبال دارد. در صورت تهیه برنج به صورت عمده نیز، اکثر فروشندگان قیمت نهایی را کمتر در نظر خواهند گرفت. در آخر اگر تمایل دارید که برنج طارم هاشمی با قیمتی بسیار پایین‌تر خریداری کنید؛ تهیه برنج نیم‌دانه که همان کیفیت ولی طول دانه کوتاه‌تر دارد، خالی از لطف نیست.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.