مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

تفاوت برنج کشت اول و کشت دوم

آنچه در این مقاله میخوانید...

برنج کشت اول چیست؟برنج کشت دوم چیست؟برنج کشت اول بهتر است یا کشت دوم؟قیمت برنج کشت دوم امراللهیخرید اینترنتی برنج کشت دوم

برای خریداران برنج ایرانی خرید ⭐️برنج خوشپخت⭐️ و خوش عطر مهم ترین رکن محسوب میشود در این مقاله به بیان تفاوت برنج کشت اول و دوم میپردازیم تا به شما در انتخاب برنج مناسب کمک کنیم.

برنج کشت اول چیست؟

برنج کشت اول، به اولین کشت از برنج در سال زراعی گفته میشود که در تمام استان ها از اوایل فصل بهار آغاز میشود و در نهایت در مرداد ماه برداشت میشود.

برنج کشت اول چیست؟

در تصویر زیر نمونه ای از برنج کشت اول شیرودی را مشاهده میکنید.

برنج کشت اول شامل مراحلی ست که با کشت دوم مشترک هستند؛ این مراحل شامل آماده سازی بذر، تهیه خزانه، آماده سازی زمین، پاشیدن بذرها در خزانه، نشا، وجین، سمپاشی و برداشت برنج میشود.

برنج کشت اول شامل طارم هاشمی، طارم محلی، بینام کشت اول، فجر، ندا و شیرودی میباشد.

برنج کشت دوم چیست؟

کشاورزان پس از برداشت برنج کشت اول، به سرعت اقدام به آماده سازی زمین و نشا مجدد برنج میکنند و بذر ها را از یکماه قبل آماده کرده اند.

بعد از برداشت برنج کشت اول که معمولا در مرداد ماه انجام می شود، زمین کشاورزی مجددا شخم زده می‌شود و بذر های که از قبل در خزانه آماده‌ شده است برای کشت وارد زمین می‌شود. تقریبا همان مراحلی که برای برنج کشت اول به کار برده شده بود، برای برنج کشت دوم نیز طی می شود.

برنج کشت دوم چیست؟

این روش کشت بیشتر در استان مازندران به دلیل فراوانی آب مرسوم است، زیرا برنج کشت دوم به آب بیشتری برای رشد بهتر نیاز دارد.

نگهداری این برنج در ابتدا به آب بیشتری نیاز دارد، چرا که نشای آن در گرمای شدید مرداد ماه انجام می شود و بخار سطحی آب در این زمان بسیار زیاد است. برداشت برنج کشت دوم در آبان ماه انجام می شود.

برنج کشت اول بهتر است یا کشت دوم؟

برنج کشت اول و کشت دوم در عطر، طعم، پخت و کیفیت با یکدیگر تفاوت هایی دارند که سبب تمایز این دو نوع برنج شده است:

۱) کیفیت بالای برنج کشت دوم:

مقدار محصول در برنج کشت دوم کمتر از برنج کشت اول می باشد. از طرفی برای بازدهی بیشتر زمین، گاهی کشاورزان به زمین کود اضافه می کنند و همین امر در کیفیت برنج کشت دوم تاثیر گذار خواهد بود.

۲) عطر بینظیر برنج کشت دوم:

برنج کشت دوم عطر بیشتری نسبت به برنج کشت اول دارد و خوش‌پخت تر است.  علت عطر زیاد برنج کشت دوم خنکی هوای پاییز و زاویه تابش خورشید مربوط است. همچنین به دلیل اینکه فاصله آخرین سم پاشی کشت دوم تا برداشت آن، زمان بیشتری نسبت به کشت اول به طول می انجامد در نتیجه برنج سالمتری شمرده می شود.

برنج کشت اول بهتر است یا کشت دوم؟

۳) رقم برنج کشت دوم:

در کشت دوم اغلب از برنج های متفاوت با کشت اول مانند برنج امراللهی یا بهنام یا بینام که نسبت به سرمای پاییزی نیز مقاومتر است و عطر و بوی بهتری نسبت به سایر ارقام برنج ها دارد، استفاده می شود. اما این شامل همه زمین ها نمی شود و بسیاری از کشاورزان نیز از برنج طارم محلی یا برنج طارم هاشمی استفاده می کنند.

۴) قیمت برنج کشت دوم:

گفتنی ست  که دانه‌ های برنج کشت دوم نسبت به برنج کشت اول درشت‌تر هستند. همچنین قیمت برنج کشت دوم در مقایسه با مدل مشابه کشت اول آن اندکی بیشتر است.

قیمت برنج کشت دوم امراللهی

در بازار امروزی انواع برنج های کشت دوم قابل مشاهده هستند. برنج کشت دوم امراللهی، برنج کشت دوم طارم و حتی برنج چین دوم طارم که بخاطر عدم شناخت کامل مشتری نسبت به برنج کشت دوم، این برنج ها با قیمت بالا بنام برنج کشت دوم سلطنتی فروخته می شوند.

از طرف دیگر برخی از برنج های کشت دوم در بازار با انواع برنج های کشت دوم قاطی شده و به دست مشتری می رسد.

قیمت برنج کشت دوم امراللهی

بهترین و مطمئن ترین راهکار این است که برنج کشت دوم سلطنتی را از مرکز و از برند قابل اطمینان خریداری کند.

خرید برنج کشت دوم سلطنتی خالص و ناب را فقط و فقط از برندهای باسابقه و قابل اعتماد انجام دهید.

برای دریافت قیمت روز برنج کشت دوم امراللهی میتوانید به لیست قیمت برنج توسکا مراجعه کرده و یا با مسئول فروش توسکا تماس بگیرید.

خرید اینترنتی برنج کشت دوم

اگر خواهان خرید بهترین برنج شمال از کشاورز هستید از طریق پل های ارتباطی درج شده در سایت با ما ارتباط بگیرید. پیشنهاد می شود حداقل برای یکبار لذت خوردن این برنج را داشته باشید. برنج صد در صد خالص با کمترین قیمت به جهت عرضه بدون واسطه به مشتریان عزیز تضمین می شود.
جهت خرید اینترنتی برنج کشت دوم بهنام می توانید با ثبت سفارش در بازرگانی برنج توسکا این برنج را در کوتاه ترین زمان دریافت کنید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *