مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

خرید فجر گرگان به شرط پخت

آنچه در این مقاله میخوانید...

برنج فجر گرگان چیست؟ویژگی های برنج فجر گرگانتوجه به عطر برنج فجر گرگان در هنگام خریدمحل کاشت برنج فجر گرگانچگونگی کاشت و برداشت فجر گرگاننحوه ضدعفونی کردن برنج فجر گرگانمزایا استفاده از برنج فجر گرگان

برنج یکی از پرکاربردترین محصولاتی بوده که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنج انواع مختلفی دارد که هر یک از انواع آن دارای ویژگی‌های مختلف است. ویژگی‌های متفاوت این برنج‌ها سبب تمایز آن‌ها گشت. از رایج‌ترین انواع برنج می‌توان به برنج فجر گرگان اشاره کرد. بسیاری از مراکز این برنج‌ها را با شرط پخت می‌فروشند. بنابراین اگر می‌خواهید از خرید برنج مطمئن باشید، می‌توانید به خرید فجر گرگان به شرط پخت اقدام نمایید.

برنج فجر گرگان چیست؟

برنج فجر گرگان چیست؟

از محبوب‌ترین انواع برنج، برنج فجر گرگان خواهد بود. این برنج دارای کیفیت بالایی بوده و از بهترین برنج‌های ایرانی محسوب می‌شود‌. برنج فجر گرگان انتهایی شبیه خنجر داشته و پشت آن نیز دارای فرو رفتگی است. این برنج ریز بوده و رنگ آن مات و استخوانی است. از آن‌جایی‌که قیمت برنج افزایش یافته، خرید برنجی باکیفیت بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید مقدار کمی از برنج را خریداری کرده و پس از پخت اقدام به خرید مقدار زیادی از آن کنید. به همین علت بسیاری از فروشندگان امکان خرید فجر گرگان به شرط پخت را برای مشتریان فراهم کرده‌اند.

ویژگی های برنج فجر گرگان

این برنج با وجود قیمت مناسب عطر و طعم مناسبی نیز دارد. این ویژگی سبب شده است که بسیاری از افراد تمایل به خرید و استفاده از آن داشته باشند. از مهم‌ترین ویژگی‌های برنج فجر گرگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی های برنج فجر گرگان

◘ این برنج دارای شلتوک زرد است.

◘ دانه‌های این برنج ریز بوده و رنگ مات و استخوانی دارند.

◘ شکل ظاهری آن‌ها به صورت یک شمشیر است.

◘ این برنج دارای طولی معادل با ۸ میلی‌متر بوده که پس از پخت طول آن به ۱۰٫۳ می‌رسد.

◘ عرض برنج فجر گرگان معمولا ۱٫۹ است.

◘ این برنج در برابر آفت‌هایی مانند کرم ساقه‌خوار و برگ‌خوار مقاوم است.

◘ فجر گرگان یکی از بهترین برنج‌ها برای برداشت با سیستم‌های مکانیزه است.

◘ در برابر خوابیدگی و ورس مقاوم است و به راحتی دچار سوختگی غلاف نمی‌شود.

توجه به عطر برنج فجر گرگان در هنگام خرید

توجه به عطر برنج فجر گرگان در هنگام خرید

از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید برنج باید مورد توجه قرار گیرد، عطر برنج است. برنج‌های فجر گرگان از جمله برنج‌های پرمحصول هستند. بنابراین نمی‌توان توقع عطر برنج‌های محلی را از این برنج‌ها داشت. عدم عطر در این برنج‌ها سبب شده که برنج فجر گرگان مانند سایر برنج‌ها طرفداران زیادی نداشته باشد.

در سال‌های اخیر تحقیقات و پژوهش‌های انجام‌گرفته در آزمایشگاه‌ها به اصلاح این برنج‌ها پرداخته و عطر مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. بنابراین برنج فجر گرگان عطری همانند برنج طارم داشته و توانسته نظر بسیاری از افراد را برای خرید به خود جلب کند.

محل کاشت برنج فجر گرگان

این برنج از بهترین انواع برنج شمالی بوده که در شهرهای شمالی نظیر آمل، بابل، بهشهر و نکا کشت می‌شود. برنج فجر گرگان یکی از بهترین برنج‌های اصلاح شده است که در زمین‌های جهاد کشاورزی این شهرها کشت می‌گردد.

محل کاشت برنج فجر گرگان

برنج فجر گرگان سهم کشت بسیار زیادی در استان‌های گیلان و مازندران دارد. البته در برخی استان‌ها نظیر فارس و خوزستان نیز کشت برنج فجر گرگان دیده می‌شود. سازگاری این برنج با آب و هوا شمال و جنوب کشور و پرمحصول بودن آن سبب شده است که برنج فجر گرگان سهم زیادی از برنج‌های کشت شده در کشور را به خود اختصاص دهد.

چگونگی کاشت و برداشت فجر گرگان

این برنج در اوایل فروردین آماده‌سازی و کشت می‌شود. کشاورزان در روزهای اولیه فروردین ماه اقدام به پاشیدن بذر در خزانه‌ها کرده و به از بین بردن علف‌های هرز می‌پردازند. در نهایت این برنج در ماه مرداد برداشت خواهد شد. توجه داشته باشید که این برنج‌ها دیررس هستند. بنابراین نمی‌توانید در کشت دوم آن‌ها را برداشت کنید.

نحوه ضدعفونی کردن برنج فجر گرگان

ضدعفونی کردن برنج‌ها با اهدافی نظیر کنترل بیماری‌ها انجام می‌گیرد. ضدعفونی کردن، از بیماری‌هایی نظیر ویتا واکسی جلوگیری می‌کند. برای انجام این کار کافی است از ۵ گرم ویتا واکسی برای هر کیلو بذر استفاده نمایید. همچنین لازم است برنج  ۲۴-۱۸ ساعت در آن غوطه‌ور بماند.

مزایا استفاده از برنج فجر گرگان

مزایا استفاده از برنج فجر گرگان

خرید برنج فجر مزایا بسیار زیادی دارد. با خرید فجر گرگان به شرط پخت می‌توانید از کیفیت برنج اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خریداری آن کنید. برنج سرشار از کربوهیدرات است و می‌تواند به بهبود عملکرد مغز بسیار کمک کند. کربوهیدرات‌ها انرژی مورد نیاز برای بدن شما را تامین کرده و سطح انرژی شما را افزایش می‌دهند.

فجر گرگان عاری از هرگونه کلسترول است و چربی‌های مضر در آن دیده نمی‌شود. این موضوع از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. مواد مغذی موجود در فجر گرگان سبب حفاظت از پوست شما میگردد. ازآن‌جایی‌که در این برنج مواد سمی و مضر دیده نخواهند شد، می‌توانید آب آن را به صورت موضعی استفاده نمایید. همچنین با پخت برنج فجر گرگان از پیری زودرس پوست خود نیز جلوگیری خواهید کرد. آنتی اکسیدان‌های موجود در این برنج روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

برنج فجر می‌تواند به دفع سموم پرداخته و به کاهش وزن بسیار کمک کند. فیبر بالا موجود در فجر گرگان به هضم غذا کمک کرده و می‌تواند شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها حفظ نماید. مواد مغذی موجود در این برنج ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

این برنج سرشار از انواع ویتامین‌هایی نظیر تیامین، آهن، فیبر، کلسیم، D، نیاسین و ریبوفلاوین است. این ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخته و نقش مهمی در بهبود عملکرد اندام‌های بدن دارد. روغن برنج فجر گرگان خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به کاهش کلسترول کمک می‌نماید. کاهش کلسترول خون نقش بسیار مهمی در سلامت قلب خواهد داشت.

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید برنجی با کیفیت بالا و قیمت مناسبی هستید، خرید برنج فجر گزینه‌ای بسیار مناسب است. این برنج برخلاف نمونه‌های قبلی عطری مناسب داشته و می‌تواند از این جنبه نیز شما را راضی کند. با توجه به قیمت بالای برنج توصیه می‌کنیم که پیش از خرید آن در حجم بالا، به پخت آن پرداخته تا کیفیت آن را ارزیابی نمایید. به همین منظور بسیاری از فروشندگان عمده یا حتی غیرعمده به خریداران، خرید فجر گرگان به شرط پخت را پیشنهاد می‌کنند.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *