مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

بازار خرید برنج سرلاشه شمال

آنچه در این مقاله میخوانید...

بررسی عوامل موثر بر قیمت برنج سر لاشه شمالتفاوت برنج نیم دانه و سرلاشهتفاوت برنج لاشه با سر لاشهفروش ویژه برنج سرلاشه شمال

برنج سرلاشه شمال دارای مقداری برنج شکسته بوده، اما از همان کیفیت پخت برنج های سالم و کامل برخوردار می باشد. بازار خرید سرلاشه برنج به لطف درصد پایین دانه های شکسته در آن، همانند برنج های کامل و ممتاز پر رونق است و با کمی اختلاف قیمت و ارزان تر از برنج های سالم به فروش می رسد. هر نوع برنجی می تواند سرلاشه داشته باشد و این موضوع به رقم خاصی از برنج محدود نمی شود. به عنوان مثال سرلاشه طارم، سرلاشه هاشمی، سرلاشه فجر و … در بازار وجود داشته و به مشتریان عرضه می شود.

بازار خرید برنج سرلاشه شمال

بررسی عوامل موثر بر قیمت برنج سر لاشه شمال

تولید برنج درجه یک و مرغوب نیازمند عبور از مراحل مختلفی است که چگونگی انجام این مراحل و اتفاقاتی که برای دانه های برنج در این پروسه رخ می دهد، تعیین کننده کیفیت نهایی محصول خواهد بود. انواع برنج را پس از برداشت به کارخانه های شالیکوبی ارسال می کنند. در این کارخانه ها برنج سفید شده و پس از سورت کردن دقیق دانه ها، بر اساس سایز و سالم یا شکسته بودن دانه ها دسته بندی و آماده عرضه به بازار می شوند.

بررسی عوامل موثر بر قیمت برنج سر لاشه شمال

ممکن است برنج ارسال شده به کارخانه بنا به دلایل مختلفی در مرحله سفید کردن، دچار شکستگی شده و یا حتی به دو نیم شود. معمولا ضعیف بودن دانه برنج، آفت زدگی آن، وجود عیب و ایراد در دستگاه شالیکوبی و … از عوامل مهمی هستند که موجب خرد و شکسته شدن برنج می شوند. در مرحله غربالگری، دانه های کامل از دانه های شکسته جداسازی می شوند. اگر سر برنج کمی شکستگی داشت و بخش بیشتر محصول را برنج های سالم تشکیل می دادند، به آن برنج سرلاشه گفته می شود.

از آن جایی که برنج سرلاشه بزرگ تر از نمونه های نیم دانه است و همان طور که گفته شد بخش زیادی از آن را برنج های کامل تشکیل می دهد، چندان دچار افت قیمت نخواهد شد. عواملی که بر قیمت گذاری برنج سرلاشه تاثیر می گذارند، عبارتند از:

  • درجه خلوص محصول
  • غربالگری درست و دقیق
  • سایز برنج های یک محصول
  • چگونگی بسته بندی
  • شدت عطر برنج
  • خوش پخت بودن نوع برنج

هرچقدر این ملاک و معیارها به درجه ممتاز نزدیک تر باشد، برنج سرلاشه قیمت بالاتری پیدا می کند. نباید فراموش کرد قیمت برنج سرلاشه همواره از برنج با دانه های کامل کمتر، و از برنج نیم دانه بیشتر است.

تفاوت برنج نیم دانه و سرلاشه

تفاوت برنج نیم دانه و سرلاشه برنج هم مانند دیگر محصولات کشاورزی بر اساس شاخصه هایی تعیین کیفیت می شود. نوع برنج، رنگ و خوش پخت بودن آن از جمله معیارهای جانبی برای تعیین کیفیت برنج هستند، اما آن چه بیش از همه اهمیت دارد، سایزبندی برنج است. دانه های برنج به طور کلی در سه گروه مختلف سایزبندی می شوند که عبارتند از: دانه، لاشه و نیم دانه. نزدیک ترین سایز به نمونه های کامل برنج که به آن ها دانه می گویند، مدل سرلاشه و سپس لاشه است.

در آخرین رتبه درجه بندی برنج بر اساس سایز، برنج نیم دانه قرار می گیرد که کاملا از وسط به دو نیم شده و برای استفاده در انواع آش، دسرهایی مانند شله زرد، شیربرنج و … کارایی بیشتری دارند. توجه داشته باشید برنج از ابتدا سرلاشه یا نیم دانه نبوده، بلکه پس از ورود به کارخانه شالیکوبی و گذراندن مراحل سفید کردن دچار شکستگی شده است.

برنج سرلاشه به محصولی گفته می شود که فقط سر دانه ها لب پر شده و شکستگی جزئی دارد. تعداد دانه های کامل و سالم در این نوع زیاد بوده و فقط در حدود ۱۰ درصد محصول دچار شکستگی در نوک برنج شده است. اما این موضوع برای برنج نیم دانه کاملا متفاوت می باشد زیرا برنج هایی را که کاملا از وسط نصف شده باشند را نیم دانه گفته و دو سوم محصول را تشکیل می دهند. پس از انجام کار سفید کردن برنج، یک بار محصول را توسط دستگاه بوجار، غربالگری می کنند.

آنچه باقی می ماند برنج دانه کامل است. حالا برنج های عبور کرده از دستگاه را یک بار دیگر هم غربالگری می کنند. محصول عبور کرده از الک نیم دانه و محصول باقیمانده، سرلاشه خواهد بود. برنج سرلاشه دارای کیفیت مطلوبی است که پخت انواع پلو مجلسی هم با آن ممکن می باشد، اما با برداشتن مشتی از برنج و وارسی دقیق آن می توان متوجه تعدادی دانه نوک شکسته در آن شد.

تفاوت برنج لاشه با سر لاشه

تفاوت برنج لاشه با سر لاشه برنج هایی که حد وسط دانه کامل و نیم دانه قرار دارند را برنج لاشه می گویند. این دسته بندی طبقه وسط، خود دارای دو زیر شاخه به نام های سرلاشه (با کیفیتی بالاتر) و لاشه (با کیفیتی پایین تر ) می شود. در هر حال هر دو برنج لاشه و سرلاشه کیفیت بهتری در مقایسه با برنج نیم دانه دارند. و همچنین هر دو در سطح پایین تری از کیفیت برنج با دانه کامل قرار می گیرند. برنج لاشه و سرلاشه تفاوت جزئی با یکدیگر داشته که معمولا افراد متخصص بهتر قادر به تشخیص آن هستند.

در این دسته بندی، برنج لاشه دارای نیمی برنج سالم بوده که می تواند برنج ریز هم باشد. اما برنج سرلاشه فقط ۱۰ درصد برنج شکسته دارد و شباهت آن به برنج دانه کامل بیشتر است. برنج های سرلاشه، لاشه و یا نیم دانه همانند برنج کامل، پخت مناسبی داشته و فقط به دلیل شکسته شدن، عطر بیشتری از آنها آزاد می شود. طعم هر سه مدل برنج نام برده با یکدیگر تفاوتی ندارند و در نمونه های شکسته هم به همان خوشمزگی برنج کامل خواهند بود.

هر کدام از انواع برنج شمال می توانند لاشه یا سرلاشه داشته باشند. برنج سرلاشه طارم و یا برنج لاشه آن، دقیقا به اندازه برنج طارم خوشمزه و خوش پخت خواهد بود. فقط سایز دانه ها با یکدیگر متفاوت هستند.

فروش ویژه برنج سرلاشه شمال

فروش ویژه برنج سرلاشه شمال توسط فروشندگانی صورت می گیرد که در مرکز اصلی عرضه انواع برنج فعالیت داشته و محصول با کیفیت را مستقیما به دست مصرف کنندگان می رسانند. می توان با سفارش عمده محصول از تخفیفات خوبی بهره مند شده و برنج سرلاشه را با قیمت کم تری در مقایسه با مغازه های خرده فروشی دریافت کرد. از آن جایی که تشخیص برنج سرلاشه، لاشه و نیم دانه برای افراد معمولی دشوار است، باید حتما آن را از فروشنده معتبر دریافت کرد.

فروش ویژه برنج سرلاشه شمال

نحوه قیمت گذاری برنج بر اساس سایز آن کاملا متفاوت از یکدیگر می باشد و به همین دلیل خرید از فروشگاه های معتبر می تواند ‌کمک‌ کند تا قیمتی مناسب برای برنج پرداخت شود. خرید بی واسطه راهکاری مناسب برای حذف دلالان بوده و در متعادل نگه داشتن قیمت برنج نقش مهمی ایفا می کند.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *