مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

چگونه شپشک برنج را از بین ببریم؟

آنچه در این مقاله میخوانید...

جلوگیری از شپشک زدن برنج هاراه های از بین بردن شپشک برنج
چگونه شپشک برنج را از بین ببریم؟

با نزدیک شدن به فصل تابستان آفت ها و حشرات به سمت مکان های مرطوب و گرم حرکت می کنند و در آنجا رشد می کنند. مهمترین دغدغه در این دوره از سال این است که چگونه شپشک برنج را از بین ببریم؟ راه های از بین بردن این حشرات چیست؟ با ما همراه باشید.

جلوگیری از شپشک زدن برنج ها

با گرم شدن هوا شاهد حضور شپشک برنج در میان برنج ها هستیم. معمولا از اواخر بهار تا اواخر تابستان برنج ها دچار آفت می شوند. یکی از این آفت ها همان شپشک برنج است. این حشرات ریز در مکان های تاریک، گرم و مرطوب رشد و تولید مثل می کنند.

بدیهی است که بهترین راه مقابله با شپشک برنج پیشگیری از شپشک برنج است. اگر راه های پیشگیری از شپشک برنج را بررسی کنید به راحتی می توانید از شپشک برنج قبل از ورود به انبار یا خانه جلوگیری کنید.

چگونه شپشک برنج را از بین ببریم؟

ولی اگر روش های جلوگیری از شپشک برنج اعمال نشود و شپشک برنج وارد انبار شود آنگاه راه حل مقابله با آن چیست؟ چگونه می توان شپشک برنج را از بین برد و انبار را از وجود آن پاک کرد؟ با ما همراه باشید تا به جواب پرسش های خود برسید.

راه های از بین بردن شپشک برنج

سهل انگاری در پیشگیری از شپشک برنج و یا عدم آگاهی در مورد جلوگیری از ورود شپشک برنج به انبار منجر به این می شود که در فصل گرم و تابستان برنج ها دچار آفت و شپشک شوند.

ولی نگران نباشید. مشکل شما این است که چگونه شپشک برنج را از بین ببریم؟ ما چند روش کاربردی برای کنترل و کشتن شپشک برنج به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. موثرترین روش برای از بین بردن شپشک برنج استفاده از قرص برنج است. با اینکه این قرص کاملا شیمیایی است و برای سلامتی انسان ضرر دارد ولی اگر طبق اصول و قواعد از آن استفاده شود آنگاه مشکلی پیش نمی آید.
    حتما قرص برنج را قبل از استفاده در یک الی دو لایه دستمال کاغذی قرار دهید و سپس در لا به لای کیسه های برنج (نه در داخل کیشه های برنج) جای داده و در نهایت کیسه های برنج را با چادر پلاستیکی کاملا بپوشانید تا قرص بر روی شپشک برنج کاملا اثرگذار باشد.
  2. قرار دادن برگ گردو لا به لای برنج، قرار دادن کبریت در لا به لای برنج (بخاطر داشتن گوگرد) و یا پاشیدن نمک در میان دانه های برنج می تواند اثر خوبی در از بین بردن شپشک برنج داشته باشد.
  3. یکی دیگر از راه های از بین بردن شپشک برنج این است که برنج های را از کیسه ها خارج و سپس در محیط آزاد روبری نور خورشید پهن کنیم. شپشک برنج به صورت طبیعی از دانه های برنج جدا خواهد شد.
  4. در هنگام استفاده از برنج ابتدا مقداری آب جوش در برنج ریخته تا باعث از بین رفتن شپشک ها شود.

چگونه شپشک برنج را از بین ببریم؟

ممکن است روش های دیگری هم برای از بین بردن شپشک برنج وجود داشته باشد ولی روش های فوق از راحت ترین و ارزان ترین روش کشتن شپشک برنج می باشد.

بعد از پاکسازی برنج ها از شپشک برنج به هیچ وجه برنج ها را در مکان مرطوب و گرم نگهداری نکنید. این عمل منجر به بازگشت مجدد شپشک ها می شود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.