مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

خرید عمده برنج ارزان شیرودی

آنچه در این مقاله میخوانید...

انواع برنج شیرودیبرنج شیرودی گیلانقیمت برنج شیرودی ممتازمزیت بذر برنج شیرودی نسبت به برنج ‌های دیگرمزایای برنج شیرودیسخن پایانی

برنج شیرودی از برنج‌های محبوب ایرانی به شمار می‌رود. قیمت پایین این برنج باعث شده تا نزد عمده فروشان بسیار محبوب باشد و رستوران‌داران نیز از این رقم دانه بلند به وفور استفاده کنند. به‌طور معمول خرید عمده برنج ارزان شیرودی در هر سه استان شمالی صورت می‌گیرد اما مازندران بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص می‌دهد. شیرودی برنجی ارزان قیمت بوده و از نظر اقتصادی برای خانواده‌ها مناسب است.

خرید عمده برنج ارزان شیرودی
ویژگی ‌های برنج شیرودی درجه یک
چنانچه قصد دارید برنج شیرودی درجه یک بخرید توجه داشته باشید که از شرایط زیر برخوردار باشد:
۱. بوی نم نداشته باشند.
۲. دانه‌های آن بدون ترک باشند.
۳. بدون دانه شکسته یا همان نیم‌دانه باشند.
۴. بدون آشغال و سورتینگ شده باشند.
۵. دانه‌های استخوانی و قلمی داشته باشند.
۶. به صورت ۱۰ کیلویی و بازار پسند بسته‌بندی شده باشند.

انواع برنج شیرودی

برنج شیرودی به عنوان ارزانترین برنج‌های پرمحصول در هر سه استان شمالی کشور کشت می‌گردد. این برنج به دلیل پخت خوبی که دارد معمولاً شفته نمی‌شود که همین موضوع باعث شده تا از آن به نام برنج خوشپخت یاد شود.

انواع برنج شیرودی

به‌طور کلی دو نوع برنج شیرودی کشت خواهد شد. اگر چه بذر شیرودی مورد استفاده شالیکاران در همه‌ استان‌ها یکسان است اما با توجه به فصل برداشت شالی‌ها، برنج شیرودی را به دو نوع شیرودی تابستانه و شیرودی پاییزه تقسیم‌بندی کرده‌اند.

رنگ دانه‌های برنج شیرودی با توجه به زمان برداشت آن متفاوت خواهد بود. رنگ سفید و استخوانی مربوط به برداشت شیرودی تابستانه بوده و رنگ کَره‌ای یا سبز کم‌رنگ مربوط به شیرودی پاییزه است. شیرودی پاییزه همچون دیگر برنج‌های پاییزه از قبیل برنج کشت دوم و چین دوم، دارای عطر و پخت بهتری نسبت به شیرودی تابستانه خواهد بود.

برنج شیرودی گیلان

به‌طور کلی برنج شیرودی در مازندران کشت می‌گردد. اما بعضی از کارخانه‌های برنج‌کوبی گیلان، شالی این برنج را از مازندران خریداری کرده که پس از خرید آن را به برنج شیرودی دودی تبدیل می‌کنند. گا‌هاً همان برنج شیرودی ساده را نیز از شالی تولید می‌نمایند. معمولاً شالی‌هایی که در گیلان تبدیل به برنج می‌شوند به علت نحوه خشک کردن متفاوت دارای کیفیت بالاتری بوده و قیمت آن‌ها نیز کمی بیشتر خواهد بود.

قیمت برنج شیرودی ممتاز

قیمت برنج شیرودی ممتاز

در قیمت‌گذاری برنج شیرودی پخت و عطر آن تأثیر مستقیم دارد. با توجه به این‌که امروزه قدرت خرید مردم به صورت محسوسی کاهش پیدا کرده، مشتریان اغلب به سمت برنج‌های ارزانتر ‌می‌روند. در صورتی‌که برنج پخت خوبی داشته باشد و خیلی ارزان باشد، قطعاً مشتری به خرید چنین برنجی علاقه‌مند می‌شود. برنج شیرودی ذاتاً عطری ندارد اما چنانچه به دنبال برنج شیرودی عطری هستید می‌توانید برنج شیرودی پاییزه را خریداری نمایید. برخلاف بقیه شیرودی‌ها برنج شیرودی پاییزه عطر نسبی خوبی خواهد داشت. لازم به ذکر است که تهیه کردن برنج شیرودی پاییزه به هیچ وجه کار راحتی نخواهد بود.

مزیت بذر برنج شیرودی نسبت به برنج ‌های دیگر

از مهم‌ترین مزیت‌های بذر برنج شیرودی نسبت به برنج‌های دیگر؛ می‌توان به مواردی چون، قد مناسب برنج، مقاومت در برابر ریزش، زودرس بودن برنج، مقدار بیشتر دانه در یک خوشه، مقاومت بالا در برابر آفات اشاره نمود.

با آغاز هر سال جدید، کشت برنج شیرودی در اوایل فروردین ماه آغاز می‌شود. کشاورزان طی مراحلی به آماده کردن بذر، فراهم کردن خزانه، آماده کردن شالیزار، پاشیدن بذر‌ها در خزانه، کاشت محصول (نشا)، وجین کردن (از بین بردن علف‌های هرز)، سم‌پاشی اقدام می‌کنند. در نهایت در شهریور ماه به برداشت برنج شیرودی اقدام می‌نمایند.

مزایای برنج شیرودی

۱. مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها:
با توجه به این‌که برنج شیرودی یک برنج اصلاح شده ژنتیکی بوده، مقاومت بالایی در برابر انواع آفات (کرم ساقه‌خوار و برگ‌خوار، شیت بلایت، لکه قهوه‌ای) و بیماری‌های رایج شالیزار‌های کشت برنج دارد.

مزیت بذر برنج شیرودی نسبت به برنج ‌های دیگر

۲. پرمحصول:
در هر هکتار از شالیزار‌های برنج شیرودی به‌طور میانگین ۸ تن محصول وجود دارند؛ که پس از ارقام برنج خزر و برنج فجر جزء برنج‌های پرمحصول محسوب می‌شود. برنج شیرودی از سایر ارقام پرمحصول چون ندا، نعمت، بجار و دشت عملکردی بسیار بهتر نشان داده است.

۳. قیمت پایین‌تر:
با توجه به کیفیت پخت برنج شیرودی در برابر سایر برنج‌های معروف ایرانی از جمله طارم و هاشمی، قیمت آن نیز از این برنج‌ها کمتر است. اگر چه کیفیت و ماندگاری پس از پخت آن بسیار برتر از برنج‌های خارجی خواهد بود.

۴. ماندگاری بالا پس از پخت:
برنج شیرودی همچون هاشمی و طارم پس از پخت ماندگاری بسیار بالایی داشته و این یکی از ویژگی‌هایی است؛ که آن را به برنجی باکیفیت و قیمت مناسب تبدیل می‌کند. غلظت یا قوام ژل (GC) برنج جهت اندازه‌گیری کیفیت و میزان ماندگاری برنج یک پارامتر مناسب خواهد بود. هر اندازه که قوام ژل برنج بیشتر باشد بعد از پخت نرم‌تر بوده و درصد ماندگاری بالاتری خواهد داشت. برنج شیرودی را از نظر قوام ژل بین ۱۰۰ تا ۸۰-۹۵ می‌دانند.

ماندگاری بالا پس از پخت

۵. ظاهری خوب و مجلس پسند:
یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب برنج خوب، کیفیت ظاهر برنج است که برای مصرف‌کنندگان اهمیت بسیار بالایی دارد. برنج شیرودی از نظر ظاهری استخوانی و دانه‌ بلند بوده و بعد از پخت نیز به میزان بالایی قد می‌کشد و نرم و مرطوب می‌ماند. این امر به دلیل مقدار مناسب آمیلوز دانه برنج بوده که حدوداً ۲۳ درصد را شامل می‌شود.

سخن پایانی

طعم خوب و پخت عالی که برنج شیرودی از آن برخوردار است باعث شده تا خرید عمده برنج ارزان شیرودی در بازار محبوبیت بیشتری داشته باشد. نداشتن عطر در این برنج سبب گشته تا با قیمت کمتری به فروش برسد. این برنج از نظر ظاهر شبیه به برنج طارم هاشمی بوده تنها با این تفاوت که عطر زیادی ندارد. قیمت مناسب این برنج موجب شده تا انتخاب مناسبی برای مصارف رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها به شمار رود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *