مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

قیمت برنج طارم امساله ۱۴۰۲

آنچه در این مقاله میخوانید...

کیفیت شالی طارم ۱۴۰۲برنج طارم امساله پخت خوبی دارد یا خیر؟قیمت طارم امساله سورت شده

قیمت برنج طارم امساله ۱۴۰۲ بازرگانی برنج توسکا معادل ۹۵ هزار تومان میباشد. برای خرید و دریافت قیمت روز انواع برنج های امساله در سال ۱۴۰۲ کافیست با مرکز تولید برنج توسکا تماس حاصل فرمایید.

قیمت برنج طارم امساله ۱۴۰۱

کیفیت شالی طارم ۱۴۰۲

به سال ۱۴۰۱ برمیگردیم. در سال ۱۴۰۱ در فصل برداشت برنج طارم اغلب خریداران و تاجران شالی از کیفیت شالی ها راضی نبودند. به چند دلیل:

● وجود برنج های هرزه (دلک یا شاهک) در میان شالی‌ها
● وجود برنج های پوچ و توخالی در میان شالی‌ها
● بالا بودن رطوبت شالی‌ها

کیفیت شالی طارم ۱۴۰۱

در نهایت تمامی عوامل فوق دست به دست هم دادند تا شالی بازدهی خوبی در تبدیل به برنج سفید نداشته باشد. یعنی نرخ تبدیل شالی به برنج بسیار پایین بود. اما در سال ۱۴۰۲ تمامی تاجران و خریداران شالی طارم از کیفیت بالای آن سخن می گویند‌‌. یعنی دیگر خبری از برنج های هرزه و پوچ نیست.

همین امر منجر به محصول دهی بینظیر طارم ۱۴۰۲ شده است. شاید اصلی‌ ترین فاکتور در کیفیت بالای شالی‌ های طارم سال ۱۴۰۲ به آب و هوای بسیار عالی شمال برگردد.

برنج طارم امساله پخت خوبی دارد یا خیر؟

چه عواملی باعث شده تا برنج پخت خوبی داشته باشد؟ آیا نوع بذر در کیفیت پخت موثر است؟ و سوالات بسیار زیاد دیگر که در این بخش به اکثر آنها پاسخ خواهیم داد.

بدون شک نوع بذر طارم در کیفیت پخت آن تاثیرگذار است اما مهمترین فاکتور همان خالص بودن برنج است. طارم پختی باید هم در پخت خوب جوش بخورد و در دم کشیدن قد بکشد و هم تا چند روز بعد از پخت نرم و خوشمزه بماند. این ویژگی مخصوص برنج طارم است.

برنج طارم امساله پخت خوبی دارد یا خیر؟

می‌دانیم که برنج تازه برداشت شده طارم پخت خوبی ندارد. بخاطر رطوبت بالایی که دارد در هنگام پخت آب را جذب نکرده و بخوبی قد نمی کشد. معمولا با گذشت ۲ الی۳ ماه برنج نو کاملا جاافتاده و تا حدود زیادی خشک می شود و به درجه پخت بالایی می رسد.

نکته بسیار مهم در مورد شالی و برنج طارم جدید ۱۴۰۲ این بود که تقریبا تا ۱۰ روز قبل از برداشت شالی‌ها هوای شمال کاملا ابری و خنک بود. این عامل تاثیر چشمگیری روی کیفیت پخت برنج داشت.

قیمت طارم امساله سورت شده

با بررسی قیمت شالی طارم ۱۴۰۲ و همچنین بررسی میزان محصول دهی شالی به برنج سفید به نکات مهمی دست یافتیم؛

  • نرخ تبدیل شالی به برنج در سال ۱۴۰۲ (برخلاف سال ۱۴۰۱) بسیار بالا بوده است. به صورت تقریبی این نرخ معادل ۵۵% بوده است یعنی از هر یک تن شالی تقریبا ۵۵۰ کیلوگرم برنج سفید طارم حاصل میشود. الباقی به نیمدانه، نرمه و سبوس تبدیل میشود.
  • قیمت شالی طارم ۱۴۰۲ از خرواری (۱۲۰ کیلوگرم شالی) ۵ تا ۵٫۵ میلیون تومان رقم خورده است.
  • با توجه به نرخ تبدیل و قیمت شالی میتوان به راحتی به قیمت برنج طارم امساله ۱۴۰۲ دست یافت که نسبت به قیمت برنج طارم ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۸۰ درصدی بودیم.

قیمت طارم امساله سورت شده

برنج طارم جدید اصولا باید حداقل تا ۱۵ روز بعد از تبدیل در انبار بماند تا خنک گردد سپس برنج طارم کاملا خنک و به صورت جا افتاده به کارخانه های سورتینگ منتقل میگردد. در اینجا بعد از بوجاری و بسته بندی برنج ها هزینه های این قسمت به قیمت تمام شده برنج اضافه میگردد.

در سال ۱۴۰۲ برنج طارم جدید سورت شده تقریبا با قیمت ۹۵ هزار تومان در بازرگانی برنج توسکا عرضه میشود. مشتریان برنج های ایرانی به ویژه خریداران برنج طارم تازه برداشت شده در سال ۱۴۰۲ میتوانند خالص ترین طارم بوجاری شده را با ارسال رایگان از مجموعه برنج توسکا تهیه نمایند.

برنج طارم جدید توسکا کاملا یکدست، بدون خرد و تمیز شده در بسته بندی ۱۰ کیلویی به مشتریان عرضه میگردد. تمامی برنج های طارم در این مجموعه، مستقیم و بدون هیچ واسطه ای از کشاورز به مشتری ارائه میگردد.

اگر فروشنده عمده یا خرده برنج طارم نو هستید برای دریافت قیمت روز برنج طارم امساله درجه یک کافیست با مشاورین فروش توسکا ارتباط برقرار کنید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *