مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

فروش ویژه سرلاشه عطری طارم

آنچه در این مقاله میخوانید...

معرفی برنج عطری طارمبرنج سرلاشه چیست؟نحوه جداکردن برنج سرلاشه از سالمتفاوت برنج سرلاشه و لاشهفروش ویژه سرلاشه عطری طارمسخن پایانی

برنج در سفره هر فرد ایرانی جایگاهی ویژه دارد. اما اغلب مردم از هر نوع برنجی استفاده نکرده و نمونه مرغوب  آن را ترجیح می‌دهند. برنج عطری طارم یکی از با‌کیفیت‌ترین برنج‌ها این سرزمین بوده و سال‌ها است که بخش اعظمی از فروش بازار برنج را به خود اختصاص داده است.

فروش ویژه سرلاشه عطری طارم

امروزه با افزایش شدید قیمت غلات خرید برنج عطری طارم که قیمت بالایی دارد برای بسیاری دشوار شده است. منتهی راه حل که برخی اتخاذ کرده‌اند خرید نوع سرلاشه این برنج است که با نرخ پایین‌تری به فروش می‌رسد. بهترین راهکار موجود برای خرید مقرون به صرفه این برنج، تهیه آن از مراکز فروش ویژه سرلاشه عطری طارم است.

معرفی برنج عطری طارم

برنج عطری طارم یکی از محبوب‌ترین انواع برنج طارم است. این برنج نخستین بار در شهر طارم واقع در استان زنجان کشت شد.  اما امروزه علاوه بر شهر طارم، در استان‌ها شمالی کشور مانند گیلان و مازندران نیز تولید می‌شود. برنج طارم انواع مختلفی دارد که شناخته شده‌ترین آنها عطری، سنگی، صدری، طارم هاشمی و دم سیاه است.

معرفی برنج عطری طارم

نوع عطری همان طور که از نام‌ آن پیداست بسیارمعطر بوده است.  این برنج درصد قد کشیدن خیلی بالایی دارد در نتیجه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مجالس و مهمانی‌ محسوب می‌شود. از دلایل دیگر محبوبیت طارم عطری، استفاده کمتر از سموم ضد آفت در مرحله کشت آن است.

وجود این مزیت به این دلیل بوده که شالیزار‌ها شهر طارم در ارتفاعات قرار گرفته‌اند و هوای این شهر درصد رطوبت کمتر از اشباع دارد. در نتیجه، شالیزار‌‌ها این منطقه، کمتر در معرض حمله آفات قرار می‌گیرند. پس می‌توان این برنج را تقریبا ارگانیک نامید.

برنج عطری طارم نسبت تولید به هکتار پایینی در مقایسه با سایر انواع آن دارد. این موضوع باعث شده کاشت این برنج برای بسیاری از کشاورزان سود زیادی نداشته باشد و آن‌ها را از تولید طارم عطری منصرف کند.

برنج سرلاشه چیست؟

برنج سرلاشه چیست؟

بسیاری از مردم همواره به دنبال علت شکسته شدن برنج هستند که هیچ وقت به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند. امکان دارد در طی حمل و نقل به گونی‌ها آن ضربه وارد آمده یا حین کشت در معرض باران‌ها بی‌موقع قرار گیرد. در بسیاری از مواقع نیز حمله زیاد آفات باعث سستی دانه‌ها آن می‌شود. برنج‌ها در طی مرحله فرآوری در کارخانجات باید با عبور از دستگاه مخصوصی صاف و صیقل داده شوند. دسته‌ای از آن‌ها که دانه‌ها کاملا مستحکم نداشته باشند ترک خورده و شکسته می‌شوند. دانه‌ها برنج بر اساس طول نهایی که پیدا می‌کنند به چند دسته‌ تقسیم می‌شوند که عبارتند از: کامل، سرلاشه، لاشه و نیم‌دانه.

برنج سرلاشه از برنج‌ها عادی کوچک‌تر بوده و لب پریدگی دارد، اما بزرگ‌تر از برنج نیم‌دانه است و طبیعتا با قیمت بالا‌تری به فروش می‌رسد. برنج سرلاشه از نظر عطر و طعم با برنج عادی هیچ تفاوتی ندارد. مزیتی که برنج سالم از لحاظ اندازه و قد کشیدن بر سرلاشه دارد سرلاشه با معطر بودن بیشتر جبران ‌می‌کند. شکستگی در برنج باعث پخش شدن بیشتر بوی آن به هنگام پخت می‌شود که این مسئله در مورد برنج نیم‌دانه و لاشه نیز صادق است.

نحوه جداکردن برنج سرلاشه از سالم

برنج‌ها پس از فرآیند شالیکوبی در کارخانجات به خریداران یا کشاورزان تحویل داده می‌شوند. معمولا در هر کیسه ۷۰ کیلویی تحویلی حدود ۵ الی ۱۰ درصد برنج شکسته وجود دارد. این برنج‌ها شکسته باید برای فروش از برنج سالم جدا شوند که این مرحله توسط دستگاه بوجار یا غربالگری انجام می‌شود. در هنگام بوجار کردن برنج برای رسیدن به نوع سرلاشه، باید بیشتر کیسه‌ برنج  دانه کامل باشد و برنج نیم‌دانه کمی در آن مشاهده شود.

نحوه جداکردن برنج سرلاشه از سالم

تفاوت برنج سرلاشه و لاشه

برنج سرلاشه و لاشه دارای تفاوت‌ها بسیار جزئی با یکدیگر هستند و تشخیص آن‌ها از هم کمی دشوار است. برای  تمیز دادن این دو برنج باید به نکاتی توجه شود. برنج سرلاشه دانه‌ها سالم بیشتری نسبت به لاشه دارد و میزان برنج نیم‌دانه در آن باید کمتر از ۱۰ درصد باشد. مقدار دانه‌ها شکسته در لاشه بیشتر بوده و مقدار نیم‌دانه آن کمتر از ۲۰ درصد است.

بعضی سودجویان از ناآگاهی اکثریت مردم در تشخیص بین برنج نیم‌دانه سرلاشه و لاشه از یکدیگر سواستفاده کرده و این برنج‌ها را به جای هم می‌فروشند. بازار برنج بسیار گول زننده و مملو از تبلیغ برند‌ها نامدار است در حالی که صحت و سقم این تبلیغات باید به دقت سنجیده شود. در تصویر ذیل ردیف اول برنج نیم‌دانه، دوم سرلاشه و سومین ردیف برنج کامل را نشان می‌دهد.

فروش ویژه سرلاشه عطری طارم

قیمت برنج سرلاشه عطری طارم به دلیل کیفیت بالا آن نسبت به انواع دیگر سرلاشه بالاست و تقریبا هم قیمت با سرلاشه هاشمی و علی کاظمی است. خرید سرلاشه عطری طارم در فروش ویژه، می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. بسیاری از فروشگاه‌ها برنج در سطح کشور هم به صورت حضوری و هم اینترنتی فروش ویژه برگزار می‌کنند.

این فروش فوق‌العاده معمولا در فصولی از سال برگزار می‌شود که قیمت برنج بالاتر رفته و از میزان خریداران کاسته می‌شود. برنج طارم عطری در بهار کاشته شده و در تابستان بین تیر و مرداد برداشت می‌شود. پس در فصل زمستان دارای قیمت بالاتری است. برای خرید این برنج در هنگام افزایش قیمت آن بهتر است منتظر برگزاری فروش ویژه توسط فروشگاه‌ها و سایت‌ها اینترنتی باشید.

فروش ویژه سرلاشه عطری طارم

سخن پایانی

با توجه به قیمت بالا برنج عطری طارم در این روزها خرید نوع سرلاشه آن که در کیفیت بی‌همتا است.  این برنج به دلیل مقرون به صرفه‌تر بودن میان برنج ‌های دیگر مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد. تنها اختلاف بین برنج سرلاشه با برنج سالم در قد دانه‌ آن‌ها است. این تفاوت فاحش نیست و از اختلاف طول دانه بین برنج نیم‌دانه و سالم بسیار کمتر به چشم می‌آید. هر چند قیمت سرلاشه عطری طارم از دانه کامل آن کمتر است اما باز هم قیمت پایینی ندارد.

بهترین راه حل برای کاهش نرخی که برای تهیه این برنج می‌پردازید، خرید در زمان فروش ویژه سرلاشه عطری طارم است. این فروش در فصول مختلف سال مخصوصا فصل‌هایی که فروشندگان با فروش کمتر برخوردار هستند، مانند زمستان اتفاق می‌افتد. پس برای خریدی مطلوب و مقرون به صرفه فروش‌ها ویژه را از دست ندهید. امیدواریم این مطلب پاسخگوی پرسش‌های شما عزیزان باشد و رضایت شما را جلب کند.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *