مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

راز موفقیت در فروش برنج ایرانی

آنچه در این مقاله میخوانید...

فروشگاه های بزرگ برنج ایرانیموفقیت در بازاریابی برنج ایرانینمودار رشد قیمت برنج طارم در سال ۱۴۰۰
خرید آنلاین برنج شمال

چطور شرکت های بزرگ مانند پردیس (گلستان) به خوبی در فروش برنج ایرانی موفق هستند؟ راز این موفقیت در چیست؟ ما در این مقاله به تمامی جوانب فروش برنج ایرانی در شرکت های بزرگ میپردازیم تا علت موفقیت را جستجو کنیم.

راز موفقیت در فروش برنج ایرانی

فروشگاه های بزرگ برنج ایرانی

در سال های اخیر راه های دسترسی به برنج ایرانی در استان های مختلف آسان‌تر شده است. اما همچنان مشکل اصلی در خرید برنج ایرانی موضوع کیفیت و خالص بودن برنج می باشد. حتی مشاهده شده است که برخی از کارخانه های بزرگ یا فروشگاه های بزرگ برنج ایرانی اقدام به ترکیب انواع برنج ایرانی کرده اند.

پس چطور و به کجا می توان اعتماد کرد؟ جواب دادن به این سوال بسیار دشوار می باشد.

اگر در استان های شمالی در بازارهای برنج ایرانی گشت بزنیم خواهیم دید که این مشکل حتی در شمال هم رخ می دهد. بسیاری از تاجران اقدام به قاطی کردن برنج های بی کیفیت با برنج های کیفی می کنند.

فروشگاه های بزرگ برنج ایرانی

آنها جهت کسب سود بیشتر دست به چنین اقداماتی می زنند. اما در نهایت این فساد به رسوایی خواهد انجامید. پس خرید برنج ایرانی در این بازار واقعا مشکل است. شرکت های بزرگی همچون شرکت پردیس یا همان برنج گلستان، برنج طبیعت و فروشگاه های افق کوروش از عرضه کنندگان عمده برنج ایرانی هستند.‌

موفقیت در بازاریابی برنج ایرانی

در خرید و فروش برنج ایرانی چند نکته وجود دارد. در خرید برنج ایرانی اعتبار حرف اول را می زند. اعتبار فرد حقیقی یا شرکت های حقوقی نزد کشاورزان بسیار حیاتی است. اما در بحث فروش برنج ایرانی، اعتبار فروشنده نزد مشتری حیاتی است. حال این اعتبار چطور بوجود می آید؟

اگر فروشنده در بحث فروش صادق باشد و برنج خالص و باکیفیت را با قیمت واقعی خود به مشتری عرضه کند این اعتبار در طول یک الی دو سال بوجود خواهد آمد. این دقیقا همان راز موفقیت در فروش برنج ایرانی است.

موفقیت در بازاریابی برنج ایرانی

از طرفی، بازاریابی برنج ایرانی دقیقا از روش بالا اتفاق می افتد. تبلیغ دهان به دهان باعث رشد تصاعدی مشتریان خواهد شد. بشرطی که دو فاکتور کیفیت و قیمت در فروش برنج ایرانی رعایت شود.

از نکات مهم دیگر در بازاریابی موفق برنج ایرانی این است که باید نیاز و سلیقه مشتریان برنج ایرانی را شناسایی کرد. هر منطقه در کشور ایران خواستار نوع خاصی از برنج ایرانی است. مثلا ممکن است در مشهد برخی از مشتریان به دنبال خرید برنج شکسته باشند و یا مثلا برخی از رستوران ها ممکن است به دنبال خرید برنج لاکچری و گران قیمت باشند. پس ابتدا باید نیاز و سلیقه مشتری را شناسایی و روی همان محصول بازاریابی کرد.

نمودار رشد قیمت برنج طارم در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ همزمان با برداشت برنج طارم در مرداد ماه، برنج طارم درجه یک مازندران با قیمت تقریبی ۳۷ هزار تومن به بازار عرضه شد. به مرور زمان و به دلایلی شاهد افزایش چشمگیر قیمت برنج طارم بودیم. به طوری که سقف قیمتی برنج طارم روی ۱۱۵ هزار تومان رقم خورد.

در سال ۱۴۰۱ با نزدیک شدن به فصل برداشت (مرداد ماه) شاهد کاهش جزیی قیمت برنج طارم بودیم. قیمت برنج طارم کهنه ۱۴۰۱ در مرداد ماه به ۱۰۰ هزار تومان رسید

نمودار رشد قیمت برنج طارم در سال ۱۴۰۰

دلایل رشد چشمگیر برنج طارم در سال ۱۴۰۰ می تواند موارد زیر باشد:

● خشکی و کم آبی شالیزارها
● کاشت برنج های پرمحصول بجای برنج طارم
● انحصار برنج طارم توسط برخی از تاجران و شرکت های بزرگ

در نهایت تمامی عوامل فوق دست به دست هم دادند تا موجودی برنج طارم در انبارها و کارخانه به حداقل برسد. با کاهش عرضه قیمت طارم افزایش پیدا کرد. باید ببینیم که در سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت برنج طارم ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد رأی: 2

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *