مجموعه توسکا شما را به دنیای محصولات برنج دعوت می نماید.

برنج کشت دوم شمال+قیمت

آنچه در این مقاله میخوانید...

برنج، ماده غذایی محبوب در آسیامعرفی برنج کشت دوم شمالبرنج کشت دوم در چه مناطقی کشت میشود؟تفاوت برنج کشت اول و کشت دومانواع برنج کشت دوممزایای برنج کشت دوممناسب ترین و بهترین برنج کشت دوم شمالقیمت برنج کشت دوم

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه ای خاص به عطر و طعم برنج ایرانی مخصوصا برنج شمال دارید، بی شک نام برنج کشت دوم به گوش شما بسیار آشنا است. برنج کشت دوم برنجی است که برخلاف برنج کشت اول در مناطق خاص و در ماه مرداد کشت میشود. ما در این مقاله میخواهیم به شما برنج کشت دوم را معرفی کنیم.

برنج کشت دوم شمال+قیمت

برنج، ماده غذایی محبوب در آسیا

برنج یک ماده اصلی جهت پخت و پز انواع غذاهای خوشمزه است. این ماده غذایی دارای عطری بسیار عالی و ممتاز بوده که در میان مردم آسیا به ویژه ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. این ماده غذایی امروزه دارای انواع مختلفی است که میتوان به طور کلی آن را به دو دسته تقسیم کرد.

این تقسیم بندی براساس نحوه پخت بوده که به برنج قهوه ای و سفید تقسیم میشود. از طرف دیگر این ماده غذایی را میتوان بر اساس کشت به دو دسته یعنی کشت اول برنج و کشت دوم تقسیم کرد.

برنج، ماده غذایی محبوب در آسیا

معرفی برنج کشت دوم شمال

اگر بخواهیم خیلی ساده و به زبان عامیانه توضیحی در خصوص برنج کشت دوم دهیم، باید بگوییم که این نوع برنج مربوط به برداشت برنج در ماه آبان است. در حالت کلی برنج به دو روش کاشته میشود.

این دو روش به صورت دستی یا توسط دستگاه قابل انجام هستند. برنج کشت دوم به برنجی گفته میشود که در نیمه اول سال یعنی مرداد کاشته شده و در نیمه دوم سال یعنی آبان ماه برداشت میشود.

معرفی برنج کشت دوم شمال

پس اگر شما به دنبال یک برنج عالی، خوش طعم و خوش عطر در فصل پاییز هستید انتخاب برنج های کشت دوم میتواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. این نوع برنج علاوه بر کیفیتی بسیار عالی و مناسب، دارای عطری دلپذیر و همچنین قد کشی بینظیری است.

برنج کشت دوم در چه مناطقی کشت میشود؟

برنج کشت دوم که تاریخچه ای بسیار کم دارد، در مناطق مختلف شمال کشت میشود. این نوع کشت برای اولین بار در ایران و در مناطق شمالی کشور، در روستاهای شهرستان جویبار، بابلسر، فریدونکنار، اجاکسر، رودبست و خشک رود کشت میشود.

برای کشت این نوع برنج باید به نوع آب و هوای منطقه دقت کنیم. کشت این نوع برنج باید در مناطقی باشد که دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. به همین خاطر امروزه این نوع برنج در شهرستان های همجوار جویبار، بابلسر و فریدونکنار کشت میشود.

برنج کشت دوم در چه مناطقی کشت میشود؟

مناطق همجوار شهرستان های بابلسر، بابل، فریدونکنار، آمل، محمودآباد و جویبار که میتوان در آن ها به کشت این نوع برنج پرداخت. البته نکته قابل توجه این است که اگر شما میخواهید مرغوب ترین برنج کشت دوم عمده را تهیه کنید باید به این شهرها بروید.

تفاوت برنج کشت اول و کشت دوم

یکی از تفاوت های بسیار بارز و مهم برنج کشت اول و دوم در زمان کشت و برداشت آن ها از شالیزار است. برنج کشت اول به برنجی میگویند که در اوایل فروردین کشت میشود. میانگین برداشت این نوع برنج در ابتدای ماه تیر بوده که کشاورزان شروع به برداشت برنج میکنند.

اما در مقابل برنج کشت دوم همانطور که پیش تر بیان کردیم به برنجی گفته میشود که بعد از برداشت کشت اول، یعنی حدود مرداد ماه آن را کشت کرده و در فصل پاییز یعنی ماه آبان برداشت میشود. از دیگر تفاوت های برنج کشت اول و دوم مراحل نگهداری آن است. به گونه ای که برنج کشت دوم در زمان تهیه و آماده سازی خزانه نیازی به گرم نگه داشتن بذر نیست.

تفاوت برنج کشت اول و کشت دوم

انواع برنج کشت دوم

برنج های ایرانی در مناطق مختلف کشت میشوند که این امر باعث تفاوت در عطر و طعم آن ها خواهد شد. از این رو در دسته های مختلفی نیز قرار میگیرند که مصرف کنندگان بر اساس سلیقه خود برنج متناسب با سلیقه خود را انتخاب میکنند. برنج کشت دوم هم از این قاعده مستثنا نیست.

برنج کشت دوم با توجه به نوع کشت آن اصطلاح دوباره کشت را نیز متعلق به خود کرده است. این برنج که به طور عمده در شمال ایران و در شهرستان های مختلف کشت میشود، در سه دسته مختلف قرار میگیرند.

از جمله انواع برنج کشت دوم میتوان به برنج چین دوم بینام، برنج کشت دوم امراللهی و در آخر برنج کشت دوم هاشمی اشاره کرد.

انواع برنج کشت دوم

مزایای برنج کشت دوم

برنج کشت دوم نیز مانند دیگر برنج های ایرانی که در شمال ایرانی کشت میشوند، دارای عطر بسیار عالی و فوق العاده است. این برنج علاوه بر ویژگی های منحصر به فردی که دارد دارای مزایای دیگری نیز بوده که در ادامه به آن ها میپردازیم:

◘ قابلیت پخت و قدکشی بسیار بالا برای طبخ

◘ عطر و طعم بسیار عالی نسبت به کشت اول

◘ محصولی با کیفیت تر و عالیتر

◘ استفاده کمتر از کودهای شیمیایی و سم

مناسب ترین و بهترین برنج کشت دوم شمال

همانطور که می دانید بدون شک برنج ایرانی دارای عطری بسیار عالی و طعمی بینظیر است. به همین خاطر مورد توجه بسیاری از افراد در ایران و جهان واقع میشود. تمامی برنج هایی که در ایران و مخصوصا شمال ایران کشت میشوند، دارای ویژگی های بسیار عالی و منحصر به فردی هستند. همین موضوع باعث شده تا این دسته از برنج ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشند.

مناسب ترین و بهترین برنج کشت دوم شمال

بدون شک اگر بخواهیم گزینه ای عالی از بین برنج های کشت دوم به شما معرفی کنیم کار بسیار سختی است. چرا که انتخاب و پیشنهاد آن یک امر کاملا سلیقه ای بوده و برای هر کس متفاوت به حساب می آید. اما در حالت کلی تمامی برنج های کشت دوم دارای کیفیتی بسیار عالی و ممتاز هستند.

قیمت برنج کشت دوم

اگر شما به دنبال برنجی عالی و طعمی فوق العاده هستید بدون شک برنج کشت دوم میتواند گزینه ای مناسب برای خرید شما باشد. ناگفته نماند که این برنج از برنج کشت اول بسیار بهتر بوده و کیفیت بسیار بالایی نیز دارد. از این رو قیمت آن نیز با برنج کشت اول برابر نیست.

به طور کلی قیمت برنج کشت دوم به علت نوسانات بازار دائماً در حال تغییر است و طی عوامل مختلفی تغییر میکند. علاوه بر این محل کشت و نحوه بسته بندی و سورتینگ نیز در قیمت این نوع برنج تاثیر دارد.

بدون شک برنج کشت دوم یکی از بهترین برنج ها در ایران بوده که شما میتوانید با خرید این نوع برنج از طعم و عطر بینظیر آن بهره مند شوید. این نوع برنج به علت پخت بسیار خوب از محبوبیت بالایی در میان خانواده ها برخوردار است. قیمت برنج کشت دوم همواره در دست تغییر بوده و نرخ ثابتی ندارد. پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال برنجی خوش عطر و خوشپخت هستید، از این برنج غافل نشوید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

بازرگانی برنج توسکا

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

راه های ارتباطی

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: علی ملائی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09119055998

شماره تماس: 09354371643

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: tooskarice@

اینستاگرام: tooskarice@

ایمیل: tooskarice@gmail.com

2

2 پاسخ به “برنج کشت دوم شمال+قیمت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *