قیمت روز برنج نرم معطر

به طور کلی برنج را به اندازه های بلند، متوسط و کوتاه تقسیم می کنند که بیشتر برنج های ایرانی معمولاً در اندازه های درشت و به عنوان برنج نرم معطر طبقه بندی می شوند. و این برنج ها رایج ترین برنج هایی هستند که می توان از سوپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی به آسانی تهیه کرد، ولی برای اطلاعات بیشتر و روش های خرید با قیمت روز می توانید به ادامه مطلب توجه کنید.

قیمت روز برنج نرم معطر

موارد کاربرد برنج نرم معطر

موارد کاربرد برنج نرم معطر کیفیت دانه های برنج نرم معطر توسط موارد زیادی دسته بندی و تعیین می شود، مثلا از طریق خصوصیات فیزیکی ماننده اندازه و شکل، بازده و درجه تبدیل، و با از طریق مواد تشکیل دهنده آن مانند آمیلوز موجود در برنج، آمیلوز نام نوع خاصی از ترکیبات طبقه بندی شده به عنوان پلی ساکارید است.
بد نیست بدانید که بین آمیلوز و افزایش طول دانه بعد از پخت و پز رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. بیشتر برنج های مرغوب، پخته شده نرم هستند، میزان نرمی پخت و پز و افزایش حجم پس از پخت با توجه به میزان آمیلوز موجود در آن ها تعیین می شود.
به این صورت که اگر آمیلوز موجود در برنج کم باشد برنج ما در هنگام پخت سفت و چسبناک خواهد بود و اگر بیشتر هم باشد، حجم آن ها بعد از پخت افزایش می یابد و بعد از خنک شدن چسبناک نبوده ولی سفت می شوند و معمولاً کمتر ترجیح داده می شوند.
اما برنج های با آمیلوز متوسط که دارای چسبندگی خوب و سفت نبوده بیشترین طرفدار را داشته و معمولا بیشتر برنج های موجود در ایران و شمال کشور از این نوع برنج ها بو ده اند.
این نوع برنج های نرم و معطر دارای کاربرد های زیادی برای مصرف خانگی یا حتی در مجالس و برای پخت انواع غذا های ایرانی مثلا شعله زرد، شیر برنج و غیره نیز کاربرد دارد.

فروش برنج نرم معطر مرغوب

فروش برنج نرم معطر مرغوب برنج مرغوب و نرم معطر ایرانی ظاهر خوبی دارد یعنی برنج با بهترین کیفیت و رنگ دارای لکه نبوده و سفید می باشد، خوشبو می باشد یعنی قبل از پختن یا حتی بعد از پخت، این برنج رایحه خوبی دارد، خوب پخته می شود به هنگام پخت و پز دانه های برنج بدون شکسته شدن خوب رشد می کنند و سفت یا به هم چسبیده نیستند.
خرید و فروش برنج معطر معمولا به صورت عمده بیشتر صورت می گیرد البته به طریق بسته بندی های چند کیلویی هم فروش دارد، اگر خریدار برنج نرم معطر هستید می توانید به روش های زیر اقدام کنید:

  1. مراجعه به فروشگاه های فروش انواع برنج نرم معطر ایرانی
  2. مراجعه و یا تماس با نمایندگی های مو جود در هر شهر
  3. و خرید از طریق سایت های اینترنتی که بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در کمترین زمان ممکن در اختیار مشتریان قرار می دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ