فروش نیم دانه ریز برای شیرینی پزی ها

شیرینی پزی ها برای تامین آرد برنج خود نیاز به نیم دانه ریز دارند. فروش عمده نیم دانه ریز عطری و غیر عطری، تمیز شده و با قیمت عالی در بازرگانی برنج توسکا انجام میشود.

فروش نیم دانه ریز برای شیرینی پزی ها

انواع برنج شکسته ریز

در مجموعه برنج های ایرانی برنج به صورت کامل و یا به صورت شکسته عرضه میگردد. برنج شکسته در سایزبندی های مختلف در بازار خرید و فروش میگردد: برنج سرلاشه، برنج لاشه، برنج نیم دانه و برنج نرمه (نیم دانه ریز).

برنج سرلاشه و برنج لاشه از برنج های شکسته درشت محسوب میشود اما برنج نیمدانه و برنج نرمه در دسته برنج های شکسته ریز قرار میگیرد. کاربرد برنج های شکسته ریز نسبت به برنج های شکسته درشت بیشتر میباشد.

انواع برنج شکسته ریز

مصارف برنج شکسته ریز علاوه بر مصارف خانگی در تولید آرد برنج ایرانی نیز مورد استفاده قرار میگیرد همچنین از این محصول در پخت انواع آش، شله زرد و فرنی میتوان استفاده نمود. به صورت ویژه برنج نرمه که به عنوان ریزترین نوع برنج شکسته ایرانی میباشد در شیرینی پزی ها کاربرد بسیار بالایی دارد.

به علت ریز بودن برنج نرمه و بخاطر قیمت بسیار مناسب آن از برنج نیم دانه ریز در تبدیل آرد برنج به وفور استفاده میشود.

نحوه تبدیل برنج نیم دانه ریز به آرد برنج

بزرگترین مصرف برنج نیم دانه ریز (نرمه) که به آن ریز دانه برنج نیز میگویند در آسیاب کردن آن و در نهایت تبدیل شدن به آرد برنج میباشد. همانطور که میدانیم در کشور ایران از آرد برنج به صورت فراوان در کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد؛ به ویژه در مناسبت های خاص مانند ماه رمضان و ماه محرم از نیم دانه ریز استفاده بیشتری میشود.

مثلا برای پخت انواع آش، فرنی، شیربرنج و… استفاده میشود اما چطور نیم دانه ریز به آرد برنج تبدیل میشود؟! آیا میتوان برنج نرمه پاک نشده را مستقیما به آرد برنج تبدیل کرد.

زمانی که شالی برنج در کارخانه های شالیکوبی به برنج سفید تبدیل میشود به دلایل مختلف از جمله نارص بودن برخی از شالی ها، برنج های کامل به صورت برنج شکسته در می آیند. این برنج های شکسته میتوانند به اندازه نصف دانه برنج سالم و یا کمتر و بیشتر باشند.

نحوه تبدیل برنج نیم دانه ریز به آرد برنج

 

با جداسازی برنج های نیم دانه از برنج کامل در کارخانه شالیکوبی، برنج های نیم دانه مجددا جهت بسته بندی و سورتینگ به کارخانه های سورتینگ منتقل میشود. در کارخانه سورتینگ برای حاصل شدن برنج نیم دانه درشت، یکدست و تمیز، ابتدا باید نیم دانه ها غربال شوند در نتیجه نیم دانه های خیلی ریز از درون نیم دانه ها جدا میشوند و در نهایت نیم دانه درشت حاصل میگردد.

به صورت تقریبی معمولا ۱۰% از برنج های نیم دانه کارخانه ای شامل نرمه میباشند. اکنون این برنج های نرمه باید به صورت جداگانه به کمک دستگاه سورتینگ تمیز و بسته بندی گردند. تمامی دانه های رنگی، سنگ، گل،سبوس، تخم علف و… از درون برنج نرمه با استفاده از دستگاه سورتینگ جداسازی میشود.

در نهایت نیم دانه های ریز تمیز شده و سورت شده در کیسه های ۲۰ یا ۵۰ کیلویی بسته بندی و جهت آسیاب به کارگاه های آسیاب منتقل میشوند.

عرضه عمده برنج نیم دانه ریز ارزان

در شمال کشور ایران مراکز متعدد خرید و فروش برنج نیم دانه ریز فعالیت میکنند انواع برنج های نیم دانه ریز خالص و ناخالص قابل خریداری میباشند. مسلما اگر برنج نیم دانه ریز اگر خالص باشد قیمت گرانتری نسبت به سایر برنج های نیم دانه دارد. همچنین تمیز بودن یا نبودن نیم دانه ریز بر روی قیمت برنج نیم دانه ریز تاثیرگذار است.

برنج طارم از برنج های کیفی و عطری در استان مازندران میباشد. به مراتب برنج نیم دانه ریز طارم کیفیت بسیار بالایی دارد. نیم دانه ریز طارم عطری میباشد و آرد برنج با کیفیت تری تولید میکند.

در مجموعه برنج توسکا به دلیل عرضه مستقیم انواع برنج های شمال، برنج نیم دانه ریز ارزان عرضه میشود. مرکز فروش نیم دانه ریز ارزان و عطری طارم در مجموعه برنج توسکا توانایی تامین عمده نرمه برنج را دارد.

عرضه عمده برنج نیم دانه ریز ارزان

فروش برنج نیم دانه ریز ارزان باید به صورت مستمر و همیشگی باشد یعنی مرکز فروش برنج نرمه باید توانایی تامین عمده و پیوسته انواع برنج نرمه را در طول سال داشته باشد.

تمامی کارگاه های شیرینی پزی برای تامین و خرید عمده برنج نیم دانه ریز سورت شده میتوانند با مجموعه برنج توسکا تماس حاصل فرمایند و قیمت روز برنج نیم دانه ریز را دریافت نمایند. در اینجا ما برنج نرمه خالص طارم را با قیمت رقابتی در بازار توزیع میکنیم.

شیرینی پزی ها میتوانند با خرید برنج نرمه توسکا با یک خرید مقرون به صرفه به آرد برنج با کیفیت بالا دست بیابند. همچنین شیرینی پزی ها و قنادی ها میتوانند از این آرد برنج علاوه بر استفاده در تمامی شیرینی ها مانند شیرینی برنجی در فروش آرد برنج به صورت عمده نیز درآمد زایی کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ