برنج کشت دوم مازندران [عکس+قیمت]

برنج کشت دوم فقط در استان مازندارن قابل کشت و برداشت است. برنج کشت دوم از نوع کیفیت در بهترین برنج های ایرانی قرار دارد و به شکلی گران‌ترین نوع برنج ایرانی محسوب می‌شود. بعد از برداشت برنج کشت اول، همان زمین مجددا شخم زده می‌شود و بذرها برای کشت، وارد زمین می‌شود.

برنج کشت دوم مازندران [عکس+قیمت]

تفاوت برنج کشت اول و کشت دوم

برنج کشت اول و کشت دوم هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت تفاوت هایی دارند. در ادامه مهم‌ترین تفاوت های انها را بررسی خواهیم کرد:

  • قیمت برنج کشت دوم به دلیل اینکه دانه های آن از برنج کشت اول درشت تر و با کیفیت تر هستند، گران‌تر است.
    تفاوت برنج کشت اول و کشت دوم
  • برنج کشت دوم از نظر کیفیت در مرتبه بهتری قرار دارد. چرا که از ساقه ترمیم شده برنج کشت اول به‌دست آمده است. همچنین برای بازدهی بیشتر زمین، در بعضی از مواقع، کشاورزان به زمین ها خود کود اضافه می‌کنند که همین کار در کیفیت برنج کشت دوم تاثیر گذار خواهد بود.

شما میتوانید برای مشاهده قیمت برنج کشت دوم، خرید برنج کشت دوم به سایت ما سر بزنید و با کارشناسان ما به صورت 24 ساعته در ارتباط باشید.

برنج کشت دوم در چه مناطقی کشت میشود؟

برنج کشت دوم برای اولین بار در روستاهای شهرستان بابلسر انجام می‌شد. کشت این نوع برنج نیاز به اب و هوای گرم و مرطوب دارد. برنج های فریدونکنار، جویبار، آمل و بابلسر از مشهور ترین برنج های کشت دوم هستند. جالب است بدانید در بعضی از مواقع دیده شده است که بعضی از کشاورزان گیلانی نیز اقدام به کشت برنج دوم می‌کنند ولی به دلیل سرمای زودرس در این استان، برنج کشت دوم مناسب نمی‌باشد.

معایب برنج کشت دوم

طبق امار های موجود، حدود 80 درصد برنج های تولید شده، دارای مواد شیمیایی بوده و هنگام کشت آنها، از مواد شیمیایی استفاده شده است. اگر به این امار توجه کنیم متوجه میشویم که تمامی برنج ها سرطان زا می‌باشند و نباید مورد استفاده قرار گیرند. به دلیل جلوگیری از افت زدن برنج ها، کشاورزان مجبورند طبق استاندارد ها و با محدودیت، از سموم مجاز در کشت برنج خود استفاده کنند.

 

معایب برنج کشت دوم

نحوه پخت برنج کشت دوم

نحوه پخت این برنج یا طرز پخت برنج های ایرانی دیگر تفاوتی ندارد. همانطور که گفته شد برنج کشت دوم برنج مقاومی است، پس اگر برنج را کته می کنید، کمی بیشتر از یک بند انگشت روی برنج آب باشد و اگر برنج را آبکش می کنید، مدت زمان بیشتری برنج را جوش دهید.

نحوه پخت برنج کشت دوم

قیمت برنج کشت دوم

قیمت برنج کشت دوم در بازارهای ایران متفاوت است. در بازار های ایران به دلیل نداشتن نظارت کامل و دقیق، به طور میانگین قیمتی بین 120 هزار تومان الی 160 هزار تومان میباشد. البته به این مورد توجه داشته باشید که هر برنجی، برنج کشت دوم نمی‌باشد. برای اینکه در هنگام خرید برنج کشت دوم، سرتان کلاه نرود شما باید از یک منبع معتبر، برنج خریداری کنید. این منبع باید بازگشت وجه در صورت رضایتی داشته باشد و برنج های خود را به صورت کامل ضمانت کند.

قیمت برنج کشت دوم

اگر دسترسی به بازار های حضوری برای خرید برنج کشت دوم ندارید، می‌توانید به صورت انلاین و مجازی اقدام به خرید برنج کشت دوم کنید. شما میتوانید برای مشاهده قیمت برنج کشت دوم، خرید برنج کشت دوم به سایت ما سر بزنید و با کارشناسان ما به صورت 24 ساعته در ارتباط باشید.

مزایای برنج کشت دوم

برتری یک برنج به عوامل مختلفی از جمله جنس، ژنتیک و نوع برنج، زمین و خاکی که برنج قرار است در آن کشت شود و به طور کلی شرایط کاشت، داشت و برداشت و همچنین میزان کود، بستگی دارد.

یکی از مزایایی که برای برنج کشت دوم مطرح است عطر و طعم بهتر آن نسبت به کشت اول می باشد. دلیل آن را نیز در بهره وری از آب باران پاییزی و آفتاب متفاوت فصل پاییز می دانند. همچنین چون کشاورزان برای کشت دوم برای افزایش مقاومت در برابر سرمای پاییز از انواع پر محصول و زود بازده و مقاومی مثل هاشمی و طارم استفاده می کنند، در نتیجه می توان گفت برنج حاصل از کشت دوم از عطر و طعم بهتری برخوردار است.

مزایای برنج کشت دوم

علاوه بر این کشت دوم از دانه های شکسته کمتری برخوردار است. از دیگر مزایای برنج کشت دوم سالم تر و بی ضرر تر بودن آن ها نسبت به برنج کشت اول است که دلیل آن را نیز در فاصله زمانی بیشتر بین آخرین سم پاشی در کشت دوم و زمان برداشت محصول میدانند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد تا شما عزیزان رو با انواع برنج کشت اول و دوم، قیمت برنج کشت دوم، نحوه تشخیص برنج کشت دوم، مزایا و معایب برنج کشت دوم و نحوه پخت برنج کشت دوم اشنا کنیم. شما میتوانید برای مشاهده قیمت برنج کشت دوم، خرید برنج کشت دوم به سایت ما سر بزنید و با کارشناسان ما به صورت 24 ساعته در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  1. خرید برنج کشت دوم چقدر از نظر هزینه فرق داره؟

بله متفاوت هست کشت دوم از نظر قیمت بالاتر هست همیشه یک اختلاف ده هزارتومانی حدودا دارند به این خاطر که کشت دوم محصول کمتری برداشت می شود هزینه بیشتری دارد و کیفیت هم بالاتر هست. قیمت دقیق را می توانید تماس بگیرید

  1. بین برنج های کشت دومتون کدوم یکی عطر و طعم بهتری نسبت به بقیه داره؟ بهترینشون کدومه؟

برنج ها بر اساس کیفیت قیمت گذاری میشوند، بنابراین در فروشگاه ما هر برنجی که از لحاظ قیمتی بالاتر باشد از کیفیت بالاتری هم نسبت به بقیه گونه ها برخوردار است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ