انواع برنج شکسته ایرانی+ قیمت

انواع برنج شکسته ایرانی با قیمت ارزان و به صورت عمده از بازرگانی برنج توسکا برای مشتریان قابل تهیه میباشد. خرید برنج شکسته ایرانی به صورت مستقیم و بدون واسطه از مراکز فروش قابل اطمینان در شمال کشور انجام دهید.

برنج شکسته چیست؟

شالی برنج پس از برداشته از شالیزار به کارخانه شالیکوبی منتقل میشود. در هنگام فرآیند تبدیل شالی به برنج سفید، برنج های شکسته و خرد در میان برنج های کامل دیده میشود.

عواملی مانند خشک شدن شالی در شالیکوبی، نحوه تبدیل شالی به برنج، کیفیت شالی برنج و … در شکسته شدن برنج و میزان درصد آن تاثیرگذار هستند.

بنابراین همه برنج های ایرانی برنج شکسته خواهند داشت و با تنوع بالایی از انواع برنج شکسته رو به رو خواهیم بود. که با توجه به کیفیت برنج قیمت متفاوتی خواهند داشت.

انواع برنج شکسته ایرانی

علاوه بر اینکه برنج شکسته با توجه به نوع برنج در دسته جداگانه قرار میگیرد؛ برنج های شکسته ایرانی را با توجه به سایز آن ها به ۳دسته تقسیم میکنیم:

۱- برنج نرمه: در تبدیل شالی به برنج سفید در کارخانه های شالیکوبی در دو خروجی دو نوع برنج شکسته (ریز و درشت) از دستگاه خارج می شود. برنج شکسته ریز در واقع همان برنج شکسته نرمه یا دانه مرغی است.

برنج نرمه

۲- برنج نیم دانه: در خروجی دوم دستگاه برنجکوبی برنج شکسته درشت خارج می شود که به این برنج شکسته، برنج نیم دانه میگوییم.

برنج نیم دانه

۳- برنج لاشه یا سرلاشه: پس از انتقال برنج سفید از کارخانه شالیکوبی به کارخانه سورتینگ، در یکی از خروجی های دستگاه بوجاری برنج شکسته درشت خارج می شود که با توجه به درجه بوجاری از ۵ الی ۳۰ درصد برنج کامل هم در خود دارد. این برنج شکسته همان برنج شکسته لاشه یا سرلاشه میباشد.

برنج سرلاشه

خرید برنج شکسته با توجه به نوع نیاز مشتریان از برنج شکسته یکی از ۳ دسته بالا خواهد بود.

قیمت برنج شکسته ایرانی

برای خرید برنج شکسته با توجه به نیاز خود و کیفیت برنج شکسته اقدام به خرید کنید. قیمت برنج شکسته با توجه به کیفیت آن با یکدیگر متفاوت است. در نظر داشته باشید که قیمت برنج شکسته درشت تر مانند برنج سرلاشه و لاشه نسبت به برنج شکسته ریز مانند برنج نیمدانه و برنج نرمه بیشتر خواهد بود.

از طرفی قیمت برنج شکسته طارم در مقایسه با برنج شکسته فجر گرانتر خواهد بود چرا که کیفیت برنج شکسته طارم مانند برنج طارم میباشد و فقط به دلیل شکسته بودن و قد کوتاه ارزانتر میباشد.

قیمت برنج شکسته ایرانی

قیمت برنج شکسته لاشه با توجه به درصد برنج کامل موجود در آن تعیین می گردد. برای مثال برنج لاشه طارم هاشمی که حاوی ۳۰ درصد برنج کامل باشد به عنوان برنج سرلاشه طارم هاشمی و اگر حاوی ۱۰ درصد برنج کامل باشد به عنوان برنج لاشه طارم هاشمی به بازار عرضه میشود.

اصولا قیمت برنج شکسته سرلاشه از قیمت برنج شکسته لاشه، به دلیل درصد بالای وجود برنج کامل، بالاتر است.

✅ فواید خرید برنج شکسته:

  1. قیمت برنج شکسته ایرانی از برنج کامل ایرانی کمتر است. در نتیجه مشتریان بیشتری میتوانند این برنج ارزان قیمت را تهیه نمایند.
  2. مصرف و کاربرد برنج ایرانی شکسته با توجه به کمبود آن نسبت به برنج کامل بیشتر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ