قیمت خرید برنج شمال از کشاورز

کشاورزان زیادی هستند که دسترسی مستقیم به بازار عرضه و فروش ندارند و پس از برداشت محصول خود برای نگهداری به شالیکوبی ها می سپارند تا برای آن ها به فروش برسانند. قیمت خرید برنج شمال خریداری شده از این مراکز به دلیل نبودن واسطه ها و عدم دست به دست شدن برنج، برابر با قیمت خرید مستقیم برنج از کشاورز محسوب می شود.

قیمت خرید برنج شمال

خرید برنج شمال

برنج یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم محسوب می شود که مدام با خرید آن سروکار دارند. برنج شمال معمولا قیمت بالاتری نسبت به برنج های خارجی دارد. یکی از دلایل آن این است که بازار تقاضا بیشتر از میزان تولید این محصول می باشد.

از دیگر دلایل بالا بودن قیمت خرید برنج شمال استقبال دولت به ورود برنج خارجی به کشور و اختصاص ارز دولتی به واردات این محصول برای ایجاد تعادل در بازار برنج است. قیمت برنج شمال بر پایه مواردی مثل میزان برنج تولید شده در سال و میزان تقاضا در بازار تعیین می گردد.

قیمت خرید برنج شمال

عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت خرید برنج شمال

قیمت خرید برنج شمال بر اساس  نوع برنج، مرغوبیت، عطر و طعم برنج کاملا متفاوت می باشد. برای مثال میزان عطر برنج بعد از طبخ و پخت آن یکی از فاکتور های مهم است که بر قیمت برنج شمال بسیار تاثیر می گذارد. برنج های کشت اول و دوم را بر اساس میزان عطر و بوی آن ها دسته بندی می کنند که از لحاظ قیمتی بسیار باهم متفاوت هستند.

میزان مواد مغذی موجود در کیفیت خاک شالیزار و مقدار مواد مغذی در آن، شرایط مطلوب آبیاری شالیزار، آب و هوا و میزان نوری که شالیزار دریافت می کند، مواد مکمل و میزان سمپاشی و کود برنج، مدت زمانی که طول میکشد تا محصول خشک شود، سیر فرآوری برنج در کارخانه های شالیکوبی، میزان تجربه کشاورز، کهنگی محصول و… همه و همه از عوامل موثر در کیفیت و مرغوبیت برنج حاصل شده هستند و نهایتا در قیمت خرید برنج شمال تاثیرگذار می باشند.

قیمت خرید برنج شمال

خرید و فروش عمده برنج شمال

برای دست یافتن به مناسب ترین و واقعی ترین قیمت خرید برنج شمال باید اقدام به خرید از فروشندگان برنج واقع در بازرگانی برنج توسکا کرد. در این مجموعه می توان مستقیم و بدون واسطه برنج تهیه کرد. مجموعه توسکا راهی آسان برای خرید و فروش عمده انواع برنج های شمال فراهم آورده است و با ایجاد ارتباط مستقیم بین کشاورزان و فروشندگان و خریداران، خرید مستقیم و با حداقل واسطه را ممکن می سازد.

قیمت خرید برنج شمال

قیمت خرید برنج شمال از کشاورز

بهترین گزینه برای خرید با قیمت مناسب برنج شمال خرید مستقیم از کشاورز یا تولید کننده ها و کارخانجات شالیکوبی مورد اعتماد می باشد. کارخانه های شالیکوبی را می توان به عنوان اصلی ترین مراکز سنتی خرید و فروش برنج شمال به صورت عمده در استان های مازندران و گیلان و گلستان دانست.

بازرگانی توسکا در مجموعه خود برنج اصیل و با کیفیت شمال را از خود تولید کننده ها، با کمترین واسطه و قیمتی منطقی و عادلانه در اختیار مشتری قرار می دهد.

توسکا با فراهم آوردن امکان خرید برنج به صورت مستقیم از کشاورز باعث خواهد شد قیمت تمام شده این محصول برای خریدار ارزان تر بنشیند، زیرا در بازار درصدی از قیمت خرید برنج شمال مربوط به واسطه ها می باشد. که متاسفانه در اینگونه موارد سود چندانی عاید کشاورزان نمی شود.

کشاورزان زیادی هستند که دسترسی مستقیم به بازار عرضه و فروش ندارند و پس از برداشت محصول خود و طی مراحل سفید کردن برنج، حاصل برداشت خود را برای نگهداری به این مراکز می سپارند تا برای آن ها به فروش برسانند. قیمت خرید برنج شمال از این مراکز به دلیل نبودن واسطه ها و عدم دست به دست شدن برنج، برابر با قیمت خرید مستقیم برنج از کشاورز محسوب می شود.

برخی کشاورزان نیز هستند که با استفاده از روابط و معتمدینی که در سایر شهر های بزرگ دارند اقدام به فروش محصول خود به صورت عمده می کنند، البته دسترسی به این کشاورزان ممکن است کمی دشوار باشد و بهترین راه خرید مستقیم برنج همان مراکز شالیکوبی می باشد.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ